Sarurile minerale au o functie plastica si de reglare, intrand in compozitia celulelor si a tesuturilor organismului uman.

SODIU

5. Sodiul faciliteaza digestia si similarea si il regasim cu precadere in sarea de bucatarie.

MAGNEZIU

6. Magneziul contribuie la formarea oaselor, stimuleaza activitatea digestiei si reglarea activitatii sistemului nervos. Il gasim in nuci, migdale, cacao si in diverse fructe cum ar fi: ciresele, caisele, piersicile, perele, portocalele, cat si in cerealele.

Nucile, o sursa de magneziu:

nuci, magneziu

Foto: Shutterstock.com; nuci

In corpul nostru exista si alte minerale, in cantitati foarte mici, cum ar fi florul, iodul, manganul, iodul, zincul, cuprul, seleniul, litiul.

SELENIU

7. In mod particular seleniul, continut de catre unt, germeni de grau si peste, are o actiune antioxidanta si de dezintoxicare.

ZINC

8. Zincul, prezent in fasole, in tarate si in ficat, combate radicalii liberi si mentine in forma sistemul imunitar.


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 8 SARURI MINERALE de care corpul tau are nevoie in fiecare zi!.