Este supra-numita "regina salatelor'', iar in trecut i se spunea "iarba inteleptilor" sau "iarba filosofilor", datorita beneficiilor sale particulare pentru sanatate. Noi o sa ramanem la titlul nobiliar de Regina salatelor, pentru ca i se potriveste perfect.

Este vorba despre salata verde, sau laptuca, cu toate varietatile sale (cu frunzele alungite, incretite, bogate sau in forma de varza), e bogata in apa, de elemente nutritionale cum ar fi magndeziul, iodul, potasiul, zincul, fierul, calciul, dar si vitamiele A, B, C si D.

Cel mai improtant element din laptuci il constituie lactucarium care are efecte calmante si hipnotice si de aceea, aceasta substanta este folosita si in tratarea problemelor de natura psihica, a problemelor cardiace sau pentru calmarea tusei. Este de asemenea un remediu bun pentru insomnie, palpitatii sau nevralgii.

Cercetatorii au comparat acest ingredient prezent in laptuci cu opiul, insa acesta din urma prezinta si unele efecte secundare, precum anorexia, constipatia sau probleme digestive, spre deosebire de lactucarium. (via http://agro.afacereamea.ro)

Foto: shutterstock.com; salata, salata verde, laptuci

In farmaciile de azi exista mai multe produse ce au la baza acest element prezent in laptuci. Este recomandat sa se consume cateva linguri din extractul de laptuca pentru a beneficia de proprietatile lactucarium-ului.

Salata verde mai este buna si in cazul afectiunilor stomacului. Celuloza pe care o contine calmeaza muciasa gastrica si iritatiile acesteia. Salata verde ajuta digestia si de asemenea are proprieteti depurative, emoliente si de improspatare a starii generale de bine.

Salata verde - Valori nutritionale pentru 100 de grame:

Vit. A 229mcg
Vit. C 6 mg
Vit B2 0,18 mg
Calorii 11

Cum sa consumi salata verde:

Foto: Shutterstock.com. salata

Foto homepage: Shutterstock.com; verdeturi

V-am convins sa va bucurati de sezonul salatei verzi si sa o consumati cat mai mult posibil? Daca da, iata cateva modalitati. Este foarte buna proaspata, dar si preparata in diverse moduri. O poti fierbe sau inabusita.

Reteta de Supa de salata verde cu omleta

Atunci cand o pregatiti pentru consum, alegeti mai mult partile mai verzi decat partea alba, pentru ca acestea sunt mai bogate in caroten si vitamina A, vitamina B1, B2, C SI acid citric si malic. Este bine sa nu tineti salata verde prea mult in apa atunci cand o spalati.


...pentru un somn linistitor:

Daca fierbeti frunze de salata in apa, pentru o ora, obtineti o bautura calmanta si foarte benefica pe care o puteti bea seara, inainte de culcare, pentru un somn linistitor. De asemenea, salata verde va activa activitatea depurativa a organismului, iar dimineata va veti trezi cu mult mai multa energie.


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Ea e REGINA salatelor: Beneficii surprinzatoare pentru sanatate!.