Oul este un aliment extraordinar, iar coaja abunda si ea in calciu, dar si magneziu, fier, sulf, fosfor, silicon, sodiu, potasiu, aluminiu, zinc, gelatina, colagen.

Pudra obtinuta poate fi depozitata intr-un borcan de sticla. Adauga ½ de pudra de coaja de ou in bautura ta preferata, in smoothie-uri sau in porridge. Pentru a obtine o forma de citrat de calciu, poti turna peste cojile de ou sfaramitate putin otet de cidru de mere natural sau suc de lamaie. Vicky Ferguson, editorialist pe teme de nutritie pentru "The Grand Rapids Press" ne sfatuieste sa “pasteurizam” cojile de ou pentru a ne asigura ca am ucis toate bacteriile care pot exista pe suprafata sa. Prin urmare, acesta ne sfatuieste sa aducem apa in care fierb cojile de ou la punctul de fierbere de 140 de grade Fahrenheit (masurate cu un termometru pentru gatit) pentru cel putin 3 1/2 minute. .

Cum sa facem supliment de calciu lichid din coaja de ou

frugalgranola.com ne sfatuieste si cum sa obtinem supliment natural de calciu in forma lichida prin amestecarea a 4 linguri de pudra de coaja de ou cu 2 cesti de apa fierbinte si 1 lingurita de suc de lamaie (sau otet din cidru de mere). Se amesteca totul, se acopera cu ceva si se lasa la racit. Cand s-a racit complet, se strecoara lichidul intr-un borcan si se pastreaza in frigider. Se consuma o lingura sau 2 pe zi din acest preparat. Acopera si lasa sa se raceasca. Strecoara lichidul intr-un borcan si pastreaza in frigider. Ia o lingurita sau 2 pe zi.

Atunci cand consumam coji de oua pe post de supliment de calciu, este bine sa le asociem cu ulei de ficat de cod sau orice tip de ficat deoarece acesta este bogat in vitamina D si ajuta la absorbtia calciului. Expunerea la soare favorizeaza si ea producerea de vitamina D in corp si prin urmare si absorbtia de calciu. Nu lua mai mult de 500 mg de calciu deodata.


ATENTIE!
Acesta este o metoda naturista nedemonstrata stiintific si nu inlocuieste suplimentele de calciu disponibile in farmacii ce pot contine doza ideala de calciu de care aveti nevoie. Calciul din alimentatie poate sa nu suplineasca nevoia de calciu a organismului si de aceea uneori este necesara administarea de suplimente alimentare care contin calciu si vitamina D3. Cereti sfatul medicului in cazul lipsei de calciu din organism (hipocalcemie).

Daca folosesti ouale in scop medicinal, asigura-te ca sunt oua bio, organice, obtinute fara antibiotice si chimicale.

Foto homepage: oua sparte, coji de oua via Shutterstock


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului COJILE DE OUA: Dupa ce vei vedea cate beneficii au, nu le vei mai arunca niciodata!.