Gulia este o leguma cu un continut bogat in apa, ceea ce o recomanda sa fie folosita in salatele de vara sau in regimurile de slabit.

Gulia este o leguma din familia cruciferelor, din care mai fac parte: varza, broccoli, conopida, varza de Bruxelles.

Gulia poate fi consumata cruda, fiarta sau coapta. Sucul de gulie in combinatie cu cel de morcovi este foarte tonic si revitalizant.

Gulia- proprietati nutritionale

Gulia este o sursa importanta de vitamine din complexul B, acid folic, magneziu si fosfor.
Fibre

Gulia este o legume foarte bogata in fibre, de aceea se recomanda a fi consumata in constipatie si afectiuni ale colonului. O portie de 100g de guile contine aproximativ 4g de fibre vegetale.

Vitamine

In gulie se regasesc cantitati importante de vitamine din complexul B care sunt implicate in toate functiile metabolismului uman (vitamina B1, B2, B3, B5, B6, acid folic) si de vitamina C.

O guile de marime medie (100g) contine 62 mg de vitamina C, putand acoperi necesarul zilnic recomandat. Vitamina C este un antioxidant puternic, fiind un factor de protectie anticancer, iar prin rolul benefic asupra colagenului mentine sanatatea tesuturilor si a gingiilor.

De asemenea guliile contin in cantitate mai redusa vitaminele A, E si K.

Guliile contin colina sau biotina, denumita si “vitamina H”, care impiedica depunerea colesterolului pe peretii arteriali si faciliteaza folosirea corespunzatoare a grasimilor de catre organism.

Acizi grasi omega

Guliile contin acizi grasi omega-3 (35 mg la 100g) si omega 6 (aproximativ 27 mg la 100g).

Minerale

Dintre minerale, in cantitatea cea mai in gulii se gaseste potasiul, urmat de fosfor, calciu, sodiu si magneziu. In cantitati mai mici se regasesc minerale precum: fier, cupru, mangan si seleniu.

Potasiul este un component cu rol important in reglarea tensiunii arteriale, iar manganul este un co-factor al unei enzme de aparare cu functie antioxidanta: superoxid-dismutaza.

sursa foto:wikipedia;sxc.hu

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Gulia si proprietatile ei sanatoase.