Nu este de mirare ca primarul Constantei si “baronul” celei mai in voga statiuni, Mamaia, care este si scena de desfasurare a tot ceea ce inseamna muzica comerciala romaneasca, pe timp de vara, a spus ca “Romania ar trebui sa se promoveze ceea ce are mai bun, si anume fetele frumoase, care ar atrage un numar important de turisti”… (Sursa)
Captura din videoclipul Narcotic Sound and Christian D - Mamasita ( min. 1:06)/YouTube
De fapt reteta succesului Romaniei pe plan international nu este frumusetea si desteptaciunea femeilor noastre, ci hiper-sexualizarea lor, iar acesta este rodul unei societati dominate de gandirea patriarhala. Pare atat de firesc ceea ce se intampla, incat nimeni nu reactioneaza in niciun fel, nimeni nu se revolta, ba chiar oamenii aplauda si se simt mandri. Modelul este prezent in toata mass-media romaneasca.
Sa luam de exemplu acest videoclip unde scenariul bazat pe un intreg arsenal sexist, este de-a dreptul strigator la cer: Trei barbati pornesc intr-o calatorie initiatica (?). In drumul lor, masinile se transforma in femei imbracate foarte sumar si reprezentand diverse imagini cliseu. Montajul imaginilor vorbeste de asemenea despre sexualizarea trupului femeiesc: accente pe sani, pe posterior si picioare.
Iar reteta este similara pentru aproape toate videoclipurile care au fost lansate de producatori romani, in zona muzicii comerciale, iar cine ar trebui sa ia cu adevarat atitudine impotriva acestui fenomen, adica CNA-ul, ramane indiferent, mai ales ca publicul principal al acestor posturi este format din tineri si foarte tineri. Dar poate ca esential ar fi ca noi, fiecare in parte sa facem mici pasi pentru a schimba aceasta cutura colectiva, spunand "NU, noi nu ne identificam cu asa ceva!"
Foto front: Captura din videoclipul Narcotic Sound and Christian D - Mamasita
Foto main: Shutterstock
Un articol de Iulia Sima
Caius Covrig își donează ziua și face apel la umanitate! Hai să facem echipă și să-l ajutăm pe Alin !
Ce își doresc gravidele din România pentru copiii lor. Psiholog: Resimt o responsabilitate imensă de a-și ști copilul în siguranță pe viitor
Irina, eleva de 10 ce vine zilnic la școală de la 15 kilometri distanță, își dorește ca într-o zi să fie studentă la Teatru
Inima Copiilor strânge 10.000 de promisiuni pentru extinderea secției de Cardiochirurgie de la Marie Curie