Anotimpul rece se instaleaza cu o multime de neplaceri. Trecerile haotice de la cald la frig ne bulverseaza si nici nu mai stim cum sa ne protejam. De aceea, acestei perioade ii mai spunem si 'sezonul racelilor'.

6. Fa miscare

Unul dintre cele mai facile metode de a-ti mentine un sistem imunitar puternic este sportul. Activitatile sportive te vor ajuta de asemenea sa reduci stresul. In acelasi timp, in cazul persoanelor care fac regulat exercitii scade si riscul pentru anumite boli ca osteoporoza, boli de inima si anumite tipuri de cancer. Orice tip de miscare ajuta: mersul pe bicicleta, mersul pe jos, yoga, inotul , etc.

7. Asigura-ti un somn odihnitor

Fara un som odihnitor, organismul tau nu va avea resursele necesare ca sa poata sa lupte impotriva bolilor. Majoritatea adultilor au nevoie de 7-9 ore de somn, in fiecare noapte. Ca sa ai un somn mai bun, poti sa recurgi si la un program regulat. De asemenea, incearca sa eviti cafeina si alcoolul inainte de culcare. Incearca sa te relaxezi inainte de ora somnului si mentine-ti dormitorul la o temperatura placuta.(5 pasi pentru un somn mai bun)

8. Mai putin alcool

A bea alcool face parte din cultura noastra. Multi oameni beau alcool in timpul meselor sau la petreceri ca mod de a socializa si de a celebra. Totusi, prea mult alcool iti poate slabi sistemul imunitar. Ca sa minimalizeze efectele negative ale alcoolului, barbatii nu ar trebui sa bea mai mult de doua pahare si femeile un pahar, pe zi.

9. Renunta la fumat

Acesta este un alt motiv care te poate stimula sa renunti la fumat: acest obicei slbaeste foarte tare sistemul imunitar. Chiar daca esti fumataor ocazional, tot esti supus/a riscurilor! Chiar si expunerea la cantitati mici de tabac poate provoca probleme de sanatate, cum ar fi atacul de cord sau astmul. (Citeste si 8 mituri despre lasatul de fumat)

10. Spala-te pe maini cat mai des

Unul dintre cele mai usoare metode prin care putem sa tinem la distanta bolile, este un obicei pe care il stim inca de pe bancile scolii: spalatul pe maini. Spala-te rgeulat pe miani folosind sapun sub jetul de apa, pentru cel putin 20 de secunde. Daca nu ai acces la sapun si apa, foloseste un sterilizator pentru maini, cu cel putin 60% alcool.

Foto front si main: Shutterstock


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Sezonul racelilor: 10 sfaturi pentru un sistem imunitar mai bun.