12:02, 6 Februarie 2007 publicat în Sanatate

Probabil ca ai incercat cel putin o dieta periculoasa pana acum. Rezultatele au fost uimitoare la inceput, dar imediat ce ai incetat-o kilogramele s-au pus la loc. Nu toate dietele ni se potrivesc, desi avand in vedere publicitatea care se face curelor si pastilelor minune, ai impresia ca poti slabi cat ai zice "peste".
Probabil ca ai incercat cel putin o dieta periculoasa pana acum. Rezultatele au fost uimitoare la inceput, dar imediat ce ai incetat-o kilogramele s-au pus la loc. Nu toate dietele ni se potrivesc, desi avand in vedere publicitatea care se face curelor si pastilelor minune, ai impresia ca poti slabi cat ai zice "peste".

Recomand cu toata caldura vizita la un medic nutritionist. Pentru cele care doresc sa slabeasca, dar din motive diverse nu pot ajunge la un medic specialist, iata care ar fi cateva dintre regulile generale ale unei diete sanatoase.

1. Nu iti impune prea multe restrictii

Cu cat iti vei impune mai multe restrictii, cu atat vei renunta mai repede la ele si te vei intoarce la vechile obiceiuri.

2. Nu mai spune: "de maine…"

Daca stabilesti un punct de inceput al dietei, atunci cu siguranta ii stabilesti si un sfarsit. Nu trebuie sa tii dieta (numai cuvantul in sine imi da fiori), ci propune-ti sa faci o schimbare a stilului tau de viata. Poti incepe chiar de acum.

3. Ultima masa trebuie servita cu 3-4 ore inainte de culcare

Uita de mitul orelor 18! Daca tu te asezi in pat la miezul noptii, atunci aceasta regula este complet nesanatoasa. Propune-ti sa nu mai mananci cu 3-4 ore inainte de culcare. Un fruct, un iaurt, un ceai sau o cana de lapte pot fi mici abateri. In plus, o cana de laptic cald te ajuta sa adormi mai rapid.

4. Mananca in liniste

De cele mai multe ori, probabil ca mai faci altceva in timp ce mananci. Eventual rontai ceva in timp ce te uiti la televizor sau in timp ce lucrezi la calculator. Uita de aceste obiceiuri proaste! Trebuie sa te concentrezi asupra mancatului. Altfel, vei avea tendinta de a manca in exces fara a iti da seama. Mesteca incet si retine ca senzatia de satietate apare abia dupa 20 de minute. Un sfat util este sa folosesti din nou tacamul abia dupa ce ai inghitit.

5. Mese la ore fixe

Poate ca ai un program haotic, iar mesele sunt ultima ta problema. De cele mai multe ori cautam acea dieta care se adapteaza programului nostru si arareori ne punem problema de a schimba si regimul nostrum de viata. Incearca sa fii un pic mai organizata si planifica-ti mesele. Poate nu ai timp sau nu esti obisnuita sa mananci dimineata. Foarte rau faci! Multe persoane se plang ca daca iau micul dejun le va fi foame intreaga zi. Organismul are nevoie de putin timp pentru a se acomoda, dar daca orice schimbare in bine ar fi usoara, atunci am fi cu totii perfecti. In timp, organismul se va invata sa iti ceara hrana numai la orele stabilite de tine. Tu detii controlul atata timp cat treci de perioada de acomodare.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri