29 Aprilie 2022 publicat în Sanatate 166 share-uri

Starea noastră de sănătate depinde de buna circulație a sângelui, iar aceasta poate fi influențată negativ de statul prelungit în picioare sau pe scaun, de producţia de radicali liberi în exces, dar și de alți factori din stilul nostru de viață, cum ar fi lipsa activității fizice regulate, alimentația inadecvată ori surplusul ponderal.

Din păcate, activitățile care impun statul pe scaun aproximativ 8 ore pe zi la locul de muncă (la birou, în mașină etc.), dar și cele pe care le realizăm stând timp îndelungat în picioare, (medici stomatologi, farmacişti, stilişti etc.) ne pot perturba starea de sănătate, atât prin senzaţiile neplăcute pe care le resimțim, cât și prin predispunerea la formarea de dilataţii venoase care, în plus, ne deranjează estetic și ne influențează calitatea vieții.

Cum recunoaştem apariția problemelor circulatorii la nivelul sistemului venos?

Venele noastre nu sunt doar simple tuburi prin care circulă către plămâni sângele încărcat cu dioxid de carbon, ci sunt structuri complexe și sensibile la anumiți factori personali și de mediu. Peretele venos prezintă 3 straturi: tunica internă (tapetează interiorul venelor și are rol în menținerea tonusului venos), tunica medie (bogată în fibre musculare facilitează înaintarea sângelui) și tunica externă (bogată în fibre de colagen și elastice, cu rol în susținere).

Spre deosebire de artere, venele prezintă, din loc în loc, o serie de valve semilunare care asigură înaintarea sângelui împotriva forței gravitaționale. Atunci când petrecem mult timp pe scaun sau în picioare, acest sistem de valve este suprasolicitat, iar tonusul peretelui venos este slăbit. Astfel venele încep să se dilate, circulația sângelui este încetinită și apar varicele.

Este de reținut faptul că organismul nostru ne oferă o serie de indicii, localizate la nivelul membrului inferior, atunci când ne confruntăm cu astfel de probleme circulatorii, așadar:

  • Senzația de picioare, obosite;
  • Senzație de arsura sau durere;
  • Apariția crampelor nocturne
  • Umflarea picioarelor în a doua jumătate a zilei;
  • Apariția venectaziilor: acele firișoare roșu-movalii, sub formă de pânză de păianjen,
  • Accentuarea traseului venos subcutanat;

Ce putem face pentru a ne menţine sănătatea circulaţiei venoase?

Reducerea radicalilor liberi (stresul oxidativ) prin creșterea aportului de antioxidanți

Radicalii liberi de oxigen (stresul oxidativ) pot avea efecte nocive la nivel cellular.Aceştia apar în urma unor procese biologice din organismul nostru sau sub acțiunea unor factori externi (expunerea la soare, fumatul, consumul excesiv de grăsimi și alcool).

Menţinerea echilibrului între producerea de radicali liberi şi eliminarea acestora cu ajutorul antioxidanţilor (de exemplu vitamina C, vitamina E, etc.) este necesară pentru restabilirea tonusului venos.

Vitamina C este este un antioxidant ce ajută în scăderea stresului oxidativ și care prezintă totodată acțiune protectivă asupra peretelui venos.

Pe lângă implicarea sa directă în sistemul antioxidant, vitamina C contribuie și în procesul de transformare a vitaminei E din forma sa inactivă în forma activă.

Fluxiv® este o combinaţie de trei bioflavonoide, substanţe cu multiple acţiuni benefice în organismul uman – diosmina, hesperidina, troxerutin – şi vitamina C. Toate aceste componente acţionează sinergic, potenţându-şi reciproc actiunea, având o mai mare eficacitate în menţinerea sănătăţii venelor şi capilarelor.

Troxerutinul este un derivat semisintetic de rutin (rutozid) care face parte din grupa vitaminei P, fiind cunoscut și sub denumirea de „vitamina permeabilității vasculare”. Acțiunea sa este potențată de vitamina C.

În plus, diosmina și hesperidina din compoziția Fluxiv protejează vitamina C de oxidare, astfel încât efectele acestei vitamine să se manifeste la potenţial maxim.

Împreună, cele trei extracte bioflavonice conținute de Fluxiv susțin bună funcționare a vaselor de sânge prin mai multe mecanisme:

  • Protejează celulele ce căptușesc interiorul vaselor de acțiunea nocivă a radicalilor liberi;
  • Mediază formarea normală a colagenului din pereții vasculari;
  • Susțin regenerarea formei active din forma inactivă a vitaminei E (rol antioxidant);

Fluxiv este recomandat în cure de câte 2 luni, cu administrarea a două comprimate pe zi.

Administrarea comprimatelor de Fluxiv poate fi asociată cu Fluxiv – cremă tonică, aplicată printr-un masaj ușor, cu mișcări blânde dinspre glezne spre genunchi. Masajul îmbunătăţeşte întoarcerea venoasă si ajută la relaxarea musculară . Fluxiv – cremă tonică poate fi utilizat zilnic la realizarea acestui masaj, ajutând în menținerea elasticității, hidratării și tonicității pielii și având efect protectiv asupra microcirculației.

Alte măsuri care pot contribui la o circulatie veno-limfatică eficientă

Activitatea fizică regulată și practicarea unor sporturi recreative

Un program de mișcare de aproximativ 30 de minute, realizat cu regularitate de câteva ori pe săptămâna contribuie la susținerea sănătății aparatului circulator.

De asemenea, practicarea unor sporturi recreative (cum ar fi înotul, plimbarea pe bicicletă, yoga) reprezintă o bună soluție pentru stimularea circulației limfatice, a întoarcerii venoase și ajută în scăderea riscului de a dezvolta varice sau venectazii.

Fluxiv – cremă tonică poate fi utilizat zilnic, prin masaj uşor de 2-3 ori pe zi la nivelul picioarelor, ajutând la menținerea elasticității și hidratării pielii.

Alimentația sănătoasă

O dietă bogată în fibre, vitamine și minerale, echilibrată în calorii, dar și în proteine, glucide și grăsimi sănătoase reprezintă unul dintre pilonii de baz ai sănătății generale, susținând totodată sănătatea sistemului circulator.

De asemenea, renunțarea la unele obiceiuri nocive, cum ar fi consumul de alcool, excesul de zahăr și grăsimi, precum și adoptarea unei diete care permite normalizarea greutății reprezintă alegeri ce au efecte benefice asupra sănătății sistemului circulator.

Purtarea unor elemente vestimentare cu rol compresiv

Dresurile, șosetele și colanții cu proprietăți compresive sunt recomandate persoanelor care cumuleaza factori de risc (stat prelungit în picioare, la birou, obezitate, vârsta etc.). Acestea se îmbracă dimineața, înainte de a vă da jos din pat, având rolul de a susţine întoarcerea venoasă.

Dormitul cu picioarele ușor ridicate

O recomandare foarte utilă și ușor de realizat de către fiecare dintre noi o reprezintă dormitul cu picioarele ușor ridicate pe o pernă confortabilă. Astfel este facilitată circulația venoasă la nivelul picioarelor, sângele înaintând conform forței gravitaționale de la glezne către inimă. Pentru obținerea acestui efect nu este nevoie de ridicarea picioarelor într-un unghi mare, astfel că folosirea unei singure perne poate fi îndeajuns.

Sănătatea sistemului nostru circulator contribuie la starea noastră de bine. Venele sunt o parte importantă a acestui complex şi orice măsură aplicată pentru susţinerea bunei funcţionări a circulaţiei venoase reprezintă un pas înainte pentru un stil de viaţă sănătos.

Surse foto articol: Dean Drobot, Antonio Guillem/ shutterstock.com


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri