12:02, 2 Februarie 2009 publicat în Sanatate

Sa arati tanar nu inseamna neaparat sa fii tanar. Din pacate ajungem sa apreciem tineretea abia cand incepem sa observam diverse semne ale opusului ei: batranetea. Fie ridurile ne dau de gol anii, fie oboseala, lipsa energiei si a puterii de concentrare, scaderea activitatii sexuale etc. Ceea ce nu multi cunosc este faptul ca tineretea se mentine prin micile detalii pe care adesea le neglijam: alimentatia si ora mesei, somnul, lipsa viciilor, miscarea zilnica, odihna, pozitivismul etc.

Sa arati tanar nu inseamna neaparat sa fii tanar. Din pacate ajungem sa apreciem tineretea abia cand incepem sa observam diverse semne ale opusului ei: batranetea. Fie ridurile ne dau de gol anii, fie oboseala, lipsa energiei si a puterii de concentrare, scaderea activitatii sexuale etc. Ceea ce nu multi cunosc este faptul ca tineretea se mentine prin micile detalii pe care adesea le neglijam: alimentatia si ora mesei, somnul, lipsa viciilor, miscarea zilnica, odihna, pozitivismul etc.

Dintre numerosii factori implicati in procesele de senescenta cel mai mult ar trebui sa evitam:

1. Suprasolicitarea

Citeste si:
Șase metode simple pentru a stimula sistemul imunitar al copiilor...
Șase metode simple pentru a...

Stresul este un agent nociv atat asupra frumusetii, cat si asupra sanatatii fizice si psihice. Datorita tuturor modificariulor ce au loc sub influenta stresului, organismul isi pierde capacitatea de refacere, regenerare, lupta impotriva agentilor patogeni si protectia naturala impotriva bolilor.

2. Lipsa somnului

Citeste si:
Noua colectie BLISSFUL GREEN: Primește natura în viața ta!
Noua colectie BLISSFUL GREEN:...

Lipsa somnului poate duce la obezitate, diabet sau hipertensiune arteriala chiar si la persoanele tinere. De asemenea, in timpul somnului (mai ales intre 22 si 1 noaptea), corpul nostru secreta o serie de substante cu rol reglator, echilibrand homeostazia si totodata in timpul acestor ore initiaza si chiar finalizeaza procese de refacere celulara, imunitara, nervoasa etc.

3. Fumatul

Cred ca este de prisos sa mai vorbim despre efectele nocive ale fumatului. Tin totusi sa reamintesc cateva mai importante dintre acestea: accelerarea formarii ridurilor, sucarea si degradarea pielii, scaderea oxigenarii la nivelul intregului organismsi efectul secundar este acela de accelerare a proceselor de senescenta la nivel general, cresterea riscului de cancer, afectarea sistemului nervos etc.

4. Consumul de alcool

Consumul zilnic de alcool sau ocazional, insa in cantitati mari afecteaza in primul rand ficatul, ca mai apoi sa aibe efecte intense de dezhidratare, afectare a sistemului cardio-vascular, nervos, renal, endocrin etc.

5. Sedentarismul

Putina miscare ne oxigeneaza organismul, ne mobilizeaza sangele din depozite (splina, ficat), deschide capilarele care in repaus sunt inchise (si zona irigata e lipsita de un aport suficient de oxigen si nutrienti, spre exemplu musculatura striata scheletica), creste drenajul limfatic si secundar intareste sistemul imunitar, accelereaza refacerile celulare si inhiba procesele de imbatranire.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri