Expertul nostru in fitness si nutritie ne vorbeste despre beneficiile, dar si riscurile aduse de bauturile alcoolice. Asadar este indicat sa alegem cu grija ce bem.

dieta de slabire cu grapefruit

Mihaela Murgu este un talentat instructor de fitness si aerobic, fiind recunoscuta si in planul dansului. Mihaela si-a inceput cariera in fitness inca din 1997, iar de la 4 ani a inceput sa studieze baletul clasic si modern.

In prezent Mihaela Murgu lucreaza ca instructor la Body Shape by Mihaela Murgu, oferind totodata si sfaturi in domeniul nutritiei. Pe Mihaela o puteti gasi la sala, dar activeaza si ca antrenor personal ONLINE www.mihaelamurgu.com

Mihaela Murgu-Fitness si Nutritie- Expert Garbo www.mihaelamurgu.com

ALCOOLUL SI SILUETA

Alcoolul ar trebui privit similar grasimilor din alimentatie atat prin continutul lor caloric apropiat (7 cal/g la alcool si 9 cal/g la grasime), cat si din cauza interactiunilor care au loc intre metabolismele celor doua substante.

In momentul in care alcoolul este consumat impreuna cu alimente bogate in lipide se produce un fenomen interesant: organismul considera grasimea nepericuloasa si o trimite in tesutul adipos ca rezerva, in timp ce pe alcool il neutralizeaza transformandu-l in energie, deci il arde pe post de combustibil.

Metabolismul alcoolului este foarte lung (cateva ore) si in tot acest timp arderea grasimilor de depozit este blocata, iar ritmul curei de slabire este incetinit cu 20-30%.
Daca asociati alcoolul cu carbohidrati, din nou apare pericolul de ingrasare: coenzima hepatica responsabila de convertirea alcoolului in energie este aceeasi care transforma si glucoza in energie.

Indiferent ce am face, chiar daca alergam timp de o ora dupa fiecare pahar de bautura, alcoolul actioneaza in continuare ca un catalizator si transforma in grasime de depozit toate substantele nutritive disponibile, fara a pune la socoteala continutul caloric propriu, deloc de neglijat, aproape dublu fata de proteine si carbohidrati.

Afirmatia conform careia alcoolul topeste grasimea este complet nefondata; nu numai ca nu o topeste, dar mai mult, o ajuta sa patrunda in celulele adipoase pentru a fi depozitata mai eficient.
Bauturile alcoolice influenteaza inclusiv apetitul, in conditii normale inhibandu-l, de aceea persoanele care consuma alcool uita de foame. In cazul celor stresati si incapabili sa manance din cauza incordarii crescute sau la batranii care si-au pierdut interesul pentru alimente, dozele mici de alcool consumate cu 10-20 minute inainte de masa pot stimula apetitul.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului ALCOOL=GRASIMI! Dusmanii SILUETEI.