A consuma suficienta apa si lichide pe parcursul fiecarei zile este extrem de important pentru sanatatea si bunastarea fizica.

Deshidratarea poate cauza oboseala, dureri de cap, iritabilitate, crampe musculare si reduce capacitatea la efort fizic. Asadar, prevenirea deshidratarii este esentiala. Aminteste-ti, chiar si atunci cand nu esti activ fizic, corpul pierde totusi apa in fiecare zi si daca aceste pierderi nu sunt inlocuite, se produce deshidratarea.

sportul de lichide in functie de varsta

Chiar ai nevoie zilnic de 8 pahare cu apa?

Contrar credintei populare, stiinta nu sustine ca trebuie sa bei 8 pahare de apa in fiecare zi. Emanuela Soare, specialist MAGGI in nutritie afirma ca este nevoie sa consumi o cantitate adecvata de lichide, pentru a te mentine corect hidratat. De exemplu, un adult are nevoie in medie de 9 - 13 pahare (250 ml/pahar) de lichide in fiecare zi. Apa reprezinta cea mai buna optiune pentru restabilirea echilibrului organismului in ceea ce priveste hidratarea.

Cata apa este suficienta?

Aportul necesar de lichide depinde de o serie de factori, precum varsta, sex si, daca esti femeie, de faptul ca esti insarcinata sau alaptezi. Nevoile de lichide variaza de asemenea si in functie de temperatura de afara ori de nivelul tau de activitate. Verifica tabelul de mai jos pentru a vedea consumul corect de lichide in cazul tau. Aceste recomandari includ apa din toate sursele, inclusiv bauturi si alimente. Aminteste-ti ca, desi apa continuta de bauturi reprezinta cea mai mare parte a lichidelor care le consumam, ne luam de asemenea lichide si din fructe si legume, supe, tocanite, sosuri sau alte alimente.

cate lichide trebuie sa bea copiii
Copii si aportul de apa

Copiii mici au slab dezvoltat instinctul de sete si de multe ori nu se gandesc sa bea ceva. Dupa o zi cu temperaturi foarte ridicate, iritabilitatea copilului poate fi un semn de sete sau deshidratare.

Parintii trebuie sa se asigure ca cei mici beau suficiente lichide, mai ales cand vremea este foarte calduroasa. O sticla cu apa pusa alaturi de pachetelul cu gustarea in gentuta copilului sau in rucsac atunci cand pleaca sa faca sport, il vor ajuta pe acesta sa-si aminteasca sa se hidrateze. Necesarul de vitamina C poate fi asigurat cu o jumatate de cana (125 ml) de suc de citrice 100 % natural, in timp ce simpla apa este alternativa racoritoare, fara calorii atunci cand copiii sunt insetati.

Foto: Shutterstock.com


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Cate lichide ar trebui sa bem in functie de varsta?.