In “Characteristic of dreams. Enciclopedia of sleep and dreaming”, J. Antrobus sustine exact ceea ce sustinea si Jung: ca factorii externi ne influenteaza visele.
Omul de stiinta G. William Domhoff afirma in articolul “The purpouse of dreams”( https://www2.ucsc.edu/dreams/Library/purpose.html ) ca visele nu au niciun scop.
El considera ca visele transmit ceea ce se petrece in mintea noastra si nu simboluri legate de viata reala sau diverse scopuri. “Sensul are legatura cu coerenta si cu relatiile sistematice cu variabilele, in ceea ce priveste interpretarea viselor. Mai mult, ele arata ce se petrece in mintea noastra. Aproape 75 din 100 de vise ale unui om ne ofera un portret psihologic bun al unui individ. Da-ne 1000 de vise in vreo 20 de ani si vom putea realiza profilul mintii persoanei respective la fel de precis ca amprentele.”
Potrivit cercetatorilor de la Universitatea California (https://www.dailymail.co.uk/health/article-2065273/It-does-feel-better-morning-Dreaming-helps-ease-bad-memories.html ), visele, dar in special cosmarurile, sunt procese emotionale pe care creierul nostru le experimenteaza atunci cand doreste sa isi “stearga” amintirile neplacute. Ei au o elaborat o serie de studii din care a reiesit ca, in timpul somnului cu vise, amintirile sunt reactivate, puse in perspectiva si integrate, iar stresul este suprimat. Concluzia studiului lor a fost ca visele actioneaza asupra creierului ca un fel de terapie.
Indiferent de cum sunt ele, este clar ca visele se nasc din dorinte ale noastre, din amintiri, din evenimente stocate, si ca transmit lucruri despre propriile persoane. Desi exista numeroase teorii in ceea ce privesc visele, multe fenomene nu pot fi explicate si raman un mister.
Singurătatea doare! Tu o poți vindeca! Campanie pentru susținerea nevoilor urgente ale vârstnicilor din România
”Nu mă lăsa să mor” - o poveste de ficțiune despre realitatea dureroasă a singurătății, din 5 decembrie în cinematografe
O joacă a unui tânăr român a dus la reinventarea sistemului de returnare a ambalajelor
McHappy Day 2025®: când faptele bune țin familiile împreună