IN ACEST ARTICOL:

Kiwi.com, lider în industria travel-tech, a realizat un sondaj de opinie cu ajutorul Stem/Mark*, pentru a analiza planurile și preferințele de călătorie ale românilor în 2025. Rezultatele evidențiază entuziasmul acestora pentru vacanțele în Europa și dincolo de granițele continentului, precum și interesul crescut pentru relaxare și explorare culturală.

Comunicat de presă

Românii vor explora mai mult în 2025, atât în Europa, cât și dincolo de granițele continentului

Conform datelor obținute, românii își propun să călătorească mai mult în 2025, atât în Europa, cât și în afara acesteia. Peste 31% dintre respondenți planifică 2-3 vacanțe în Europa, în ușoară scădere față de 33,4% anul trecut. Totodată, 18% dintre români își doresc să viziteze atât Europa, cât și alte regiuni ale lumii, un procent în creștere față de 14,6% în 2024.

Pe de altă parte, 27,5% dintre români preferă o singură călătorie în Europa, comparativ cu 32,1% anul trecut, iar 7,6% aleg să călătorească o singură dată în afara Europei, în creștere față de 6,8% în 2024.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Vacanțe răcoroase pentru români: zboruri care pornesc de la doar 334 RON vara aceasta De ce ajung femeile din România la psiholog. ”Trăim într-o cultură în care femeia e învățată să pună nevoile celorlalți înainte” Peste 40% dintre copiii români încep prea târziu periajul dentar, în condițiile în care 52% dintre ei consumă dulciuri cel puțin

Aceste date confirmă că, deși Europa rămâne principala alegere a turiștilor români, interesul pentru explorarea altor continente este în creștere.

Ce îi motivează pe români să călătorească? Relaxarea și explorarea culturală, în topul preferințelor

Întrebați despre principalele motive ale călătoriilor, majoritatea românilor au menționat relaxarea și descoperirea noilor culturi. 77,2% dintre respondenți își doresc vacanțe pentru destindere, reducerea stresului și deconectare, o ușoară creștere față de 75,7% anul trecut. În același timp, 53,6% sunt interesați de explorarea locurilor noi și tradițiilor locale, în creștere față de 49,8% în 2024, ceea ce sugerează un interes din ce în ce mai mare pentru experiențe culturale autentice.

Zalando accelerează dezvoltarea categoriei Sport în România, o piață cu interes crescut pentru activitate fizică și sport Tu cum iei pastilele? Studiul Spring Farma arată cele mai frecvente greșeli. Farmaciștii explică ce poți face mai bine Dincolo de taskuri: Cum să-ți păstrezi sănătatea la birou în 7 pași

Deși vizitarea familiei (10,3%) și călătoriile în interes de serviciu (8,3%) rămân factori relevanți în planificarea vacanțelor, acestea sunt mult mai puțin importante comparativ cu dorința de relaxare și explorare. Un aspect notabil este scăderea semnificativă a interesului pentru vizitarea prietenilor și familiei (de la 18,4% în 2024), în timp ce călătoriile în interes de serviciu au crescut ușor (de la 7,7% anul trecut).

Factori esențiali în alegerea destinațiilor: siguranța, costurile și cultura locală

Costurile rămân un criteriu esențial pentru turiștii români: 46,2% sunt atenți la prețul biletelor de avion, o creștere considerabilă față de 32,8% anul trecut, iar 50,7% caută cel mai bun raport calitate-preț pentru cazare, un procent stabil comparativ cu 52,4% în 2024. Procentul este similar cu cel din Polonia (52,7%), dar ușor mai mic decât în Ungaria (63,9%).

O cercetare parodontax dezvăluie modul în care sănătatea gingiilor poate fi neglijată de pacienți în tratamentului ortodontic Cum poți crește coeziunea și retenția angajaților în 2025: 4 direcții esențiale ChatGPT, noul părinte digital? Cum influențează AI educația și viața copiilor

Siguranța a devenit un factor din ce în ce mai important în planificarea călătoriilor: 42,6% dintre români consideră siguranța destinației un criteriu principal, un salt semnificativ de la 29,6% în 2024.

În comparație cu alte țări europene, românii pun un accent mai mare pe siguranță: 42,6%, un procent mai ridicat decât în Spania (35%), Cehia (34,6%) și semnificativ peste Ungaria (27,9%).

De asemenea, cultura locală joacă un rol esențial în alegerea destinațiilor: 33,5% dintre români sunt interesați de istoria, gastronomia și evenimentele locale, în creștere față de 32,6% anul trecut. Acest lucru confirmă faptul că dorința de a experimenta cultura unei destinații este la fel de importantă ca aspectele practice, precum costurile și siguranța.

Dacă nu susții creșterea oamenilor, s-ar putea să o caute în altă parte. Cum încurajezi dezvoltarea reală a echipei tale Millennials vs Gen Z: generații diferite, obiceiuri de călătorie diferite? Bucureștenii respiră un aer tot mai toxic: 60% din poluare vine din trafic.

În ceea ce privește explorarea culturală, românii pun un accent mai mare pe cultură, istorie și gastronomie (33,5%) decât polonezii (26,3%) sau spaniolii (30%), dar ușor mai mic decât slovacii (32,1%).

Un alt detaliu interesant este că doar 5,5% dintre români preferă destinațiile mai puțin cunoscute, unde se pot bucura de liniște și lipsa aglomerației. Acest procent este mai mic decât în Ungaria (10,7%) și Polonia (11,9%), dar puțin peste cel din Slovacia (5,1%). Se pare că românii preferă escapade relaxante, dar fără să renunțe la confort, acces la Wi-Fi și locuri perfecte pentru selfie-uri!

*Datele au fost colectate în perioada februarie-martie 2025, în cadrul unui studiu realizat de STEM/MARK pentru Kiwi.com. La sondaj au participat 4.595 de respondenți cu vârste între 18 și 37 de ani, din România (n=1.023), Cehia (n=509), Slovacia (n=505), Ungaria (n=505), Polonia (n=1.043) și Spania (n=1.010), care intenționează să călătorească în străinătate cel puțin o dată în această vară. Metoda utilizată a fost interviul online asistat de computer (CAWI).

Trei tendințe pentru moda de lux în 2025 Acatistul Sfântului Nectarie: Rugăciuni și minuni pentru vindecare Bolile dentare sunt corelate cu afecțiuni precum diabetul, bolile cardiovasculare și chiar anumite tipuri de cancer.

Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri