Nu e imposibil sa reusesti sa iti controlezi greutatea pe masura ce imbatranesti, spun cercetatorii. Daca esti printre acele care la fiecare zi de nastere observa ca au mai castigat in greutate, atunci trebuie sa stii ca medicii de la Harvard ti-au pregatit o mantra interesanta care nu este bazata pe vechea ideologie 'mananca mai putin, fa mai mult sport'.

Specialistii au descoperit, dupa cum scrie WebMd ca, daca reusesti sa reduci din anumite alimente daunatoare, sa dormi intre 6 si 8 ore pe noapte, daca mai faci si ceva exercitii si inchizi televizorul, te vei ingrasa mult mai putin pe masura trecerii timpului.

Exista de asemenea cinci alimente care au legatura directa cu cresterea in greutate si altele cinci care ne pot ajuta sa ne mentinem in forma. "Calitatea si cantitatea alimenentelor si bautrurii pe care le consuma oamenii sunt extrem de importante", spune doctorul Dariush Mozaffarian, profesor de medicina asociat la universitatea Harvard.

Noul studiu, aparut in New England Journal of Medicine, arata cum stilul de viata si alti factori inclusiv dieta, au directa lagatura cu ingrasarea pe termen lung. De ce un adult normal ajunge sa adauge in jur de jumatate de kilogram masei sale corporale, pe an ce trece? Specialistii au analizat comportamentul a 120 de mii de oameni. La fiecare patru ani, ei au evaluat legatura existenta intre schimbarile stilului de viata si castigarea in greutate. In medie, participantii s-au ingrasat cu 1 kilogram si 300 de grame pe an, ceea ce in 20 de ani inseamna aproape opt kilograme!

Asadar, iata care sunt cele 5 alimenete rele:

Cand s-au uitat mai atent, cercetatorii au gasit ca exista mai multe alimente care sunt responsabile in mod direct de cresterea in greutate:

- Chipsurile de cartofi
- Alte feluri de cartofi (de ex. cartofi prajiti)
- Bauturile indulcite cu zahar
- Carnurile neprocesate
- Carnurile procesate

Cele cinci tipuri de alimente care ne ajuta sa ne pastram supletea:

- Vegetalele
- Toate tipurile de cereale
- Fructele
- Nucile
- Iaurtul

Desi poate nu este chiar asa de surprinzatoare aceasta clasificare, trebuie sa aducem cateva lamuriri cu privire la studiu.

“Am gasit diferente imense pe parcursul a patru ani care depin de ceea ce oamenii consuma”, explica dr. Dariush Mozaffarian, potrivit WebMd. "Nu am constatat diferente cu privire la felul cum nivelul de grasime care se afla in alimentele consumate, influenteaza cresterea in greutate. De exemplu, nu am gasit diferente intre consumul de lapte cu mai multa grasime si lapte cu un procent mai mic de grasime. Diferentele au fost mai cu seama in ceea ce priveste calitatea mancarii, nu in ceea ce priveste caloriile sau nivelul de grasime sau carbohidrati existente in ele. Calitatea mancarii este mult mai importanta in evitarea ingrasarii”, spune medicul.


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 5 alimente care te ingrasa si 5 alimente care iti mentin supletea.