7 Octombrie 2021 publicat în Lifestyle 71 share-uri

Multă lume mă întreabă cum și când am timp să le fac pe toate. Nu fac chiar tot ce îmi propun, dar fac multe și azi vă povestesc despre cum arată programul meu zilnic și ce reguli aplic pentru productivitate, auto-disciplină și time management.

un material de Ana Nicolescu, Digital Coach și Consultant în Comunicare

Înainte de toate, îți mărturisesc că este voba de structura cu care m-am născut. Unii zic că ține și de astre. Îi cred. Mama își amintește că de mică eram conștiincioasă și îmi făceam întâi temele, apoi mă jucam. Așadar am plecat de pe o bază prielnică productivității și disciplinei.

Nu mi-a fost niciodată greu să am o rutină riguroasă, cu ore stabilite de muncă. Mai greu mi-a fost (și încă îmi este) să ies din rutină și să-mi dau voie să mă bucur de rezultate și să mă relaxez. Mintea mea e setată să vadă idei de dezvoltare (personală sau profesională) inclusiv în concedii. Cică așa sunt poziționate planetele pentru mine.

Principii de self discipline pe care le aplic

1. Împart task-urile zilnice pe 3 categorii:

  • Urgente și super importante care nu se pot amâna
  • Normale ca importanță, dar care trebuiesc făcute azi.
  • Opționale. Pot să le fac și în altă zi.
Sursa foto: Photo by JESHOOTS.com from Pexels

2. Încep ziua de lucru cu activitățile care nu îmi plac așa de mult

  • Un telefon incomod, un articol greu, contabilitate, monitorizare, raportare etc. Motivul e simplu: dacă fac mai întâi ce nu îmi e comod, am un sentiment de învingător toată ziua. Dacă amân, mă simt vinovată, secătuită, dezamăgită și starea asta mă ține toată ziua și în zilele după, până îl fac.
  • Nu îmi place mereu să fac anumite task-uri, dar am învățat să nu le scot din context. Privesc the big picture. Am de pus facturile și contractele în ordine pentru că eu am ales să fiu antreprenor și am un business care mă împlinește. Iar ordonarea actelor face parte din el.

Fiecare alegere bună pe care o fac mă duce mai aproape de succes. Toate sarcinile pe care le am mă împlinesc și învăț ceva nou zilnic, mă perfecționez. Îmi place ce fac. Îmi plac clienții mei. Lucrez și sâmbăta pentru că e afacerea mea. Aleg să fac asta și sunt fericită.

3. Mă concentrez pe o singură sarcină și o finalizez.

Nu o las neterminată și nu încep altceva între timp. Dacă mă apuc de un mail, îl termin și abia apoi răspund la mesajul de pe telefon. Tai toate canalele de social media în timp ce scriu sau am alte sarcini. Încearcă! Îți promit că o să fii mai productiv.

4. Fac câte o acțiune cât de mică pentru proiectele mari, pe termen lung.

Aici intră campaniile pe un an pentru clienți, de exemplu.

5. Fac în fiecare zi câte ceva, chiar și 5 minute, pentru acțiunile aliniate cu scopul meu (să scriu o carte și să am un corp sănătos, armonios și vibrant).

Inclusiv în weekend, inclusiv de Sărbători: citesc literatură de specialitate, scriu la carte, la blog, meditez, fac un ritual de feminitate, exerciții fizice etc.

Sursa foto: Photo by Mikhail Nilov from Pexels

6. Întâi îmi termin treaba, apoi distracția.

Uneori nu mai rămâne timp pentru așa-zisa recompensă. Dar când rămâne, aleg să mă uit pe o revistă de design interior sau la o emisiune tot de design (v-am povestit că dacă nu aș fi fost jurnalist, mi-ar fi plăcut să fiu ori cântăreață, ori designer de interior?), desenez sau fac o baie cu spumă, muzică și lumânări sau o meditație în plus. Și le fac cu bucurie, cu trăire completă.

Ce fac într-o zi la birou:

Scriu la carte: citesc despre scriere creativă, scriu o oră pe zi

Pe partea de agenție, la Parenting PR: fac concepte pentru campaniile clienților, follow-up, sedințe, monitorizare și îmbunătățirea planurilor pe luna viitoare în funcție de obiective, pitch-uri pentru clienți noi, câte un interviu pentru blog, monitorizez bloggerii de parenting care sunt mai noi pe nișă și observ evoluția celor care au bloguri de mai mulți ani.

Coaching: am sesiuni 1 la 1 cu bloggeri și freelanceri, mai ales pe partea de cum să înceapă un business profitabil aliniat cu nevoile actuale ale pieței. În ultimele 3 luni, am consiliat 23 de freelanceri și cel puțin jumătate din ei au primit o nouă perspectivă pentru business-ul lor.

Comunitatea Digital Talks cu Ana Nicolescu: aici îi ajut pe bloggerii care sunt în comunitate să aibă un blog cu care să câștige bani. Sunt 3 tipuri de bloggeri în comunitate: cei cu blog personal și aici lucrăm la partea de performanță pentru a putea monetiza, cei care au un blog de brand personal și vedem blogul ca instrument de marketing și cei care scriu pentru blogul companiei și au nevoie să pună în cuvinte valorile și cultura organizației.

FAMILIE – TIMPUL CALITATIV

Când vin acasă las de-o parte business-ul și sunt 100% focus pe familie. Am tăiat Facebook-ul după ora 21. Încet-încet o să-l reduc până la ora 19.00.

Fac timp special cu Măriuca și Julie, cam 30 de minute cu fiecare, jucăm apoi împreună Reginele Adormite, Abalone sau Popa Prostu, Toci sau Macao. Facem zumba și coregrafii de dans (ele mă învață mișcările), mergem în parc sau ne uităm la un film. Seara avem momentul de review al zilei în care spunem fiecare câte 3 lucruri care ne-au înfuriat, 3 pentru care suntem recunoscătoare și 3 pe cale le plănuim pentru a doua zi.

22.00 – somn bun, profund, cu vise numai bune de pus într-o nuvelă.

Cam așa arată practicile mele de productivitate și am testat mai multe de-a lungul timpului, dar au funcționat la mine cele din cartea Esențialismul, câteva cursuri de la Mindvalley și coaching-ul cu Oana Stoianovici.

Tu ce faci în 24 de ore? Muncă, obiective, timp pierdut/neproductiv, odihnă, timp cu familia?

Sursa foto fr si main: Photo by Tatiana Syrikova from Pexels


Sunt Ana Nicolescu, Change Strategist. Susțin femeile antreprenor hotărâte și determinate să obțină claritate printr-un plan de business și strategie de comunicare cu sens și scop și să-și depășească...

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri