Sperăm că iti vor fi de folos sfaturile noastre și că le vei aplica cu încredere în noua ta afacere online!

Dacă ți-a venit o super-idee de business online și o vezi deja ambalată frumos, în sute de comenzi săptămânale, cu doar un minim de efort, mai ai puțină răbdare până la finalul acestui articol!

Mai mult ca sigur, entuziasmul este de vină pentru această senzație minunată de exaltare, pe care o simți acum. Entuziasm care, însă, nu îți poate garanta (nici măcar într-o proporție de 1%) succesul acestei afaceri online, dacă nu adaugi din start un ingredient cât se poate de important: calculul de rentabilitate.

Acest calcul implică o analiză amănunțită a tuturor costurilor pe care le poți întâmpina în primele luni, altele decât cele cu realizarea magazinului online, promovarea acestuia sau consolidarea stocului.

Ce costuri mai poate genera un magazin online?

Pentru a evita scenariul în care profitabilitatea acestui e-shop ar fi minimă, trebuie să iei în calcul și următoarele costuri:

  • Costuri generate de blocarea banilor în stoc;
  • Costuri ce implică mentenanța site-ului;
  • Costuri cu depozitarea și transportul produselor;
  • Costuri cu implementarea sistemelor de plăti;
  • Costuri cu gestionarea bazei de clienți;
  • Costuri generate lunar de retururi*

*- în cazul magazinelor online de fashion, retururile pot depăși cu ușurință 10% din totalul comenzilor.  

După ce ai pus pe foaie toate aceste calcule logistice, poți trece apoi la partea mai interesantă a acestui plan de business: marketingul.

Marketingul este cheia succesului!

Photo by bruce mars from Pexels

Un magazin online nu poate supraviețui fără marketing, chiar dacă planul de afaceri este unul cât se poate de solid. Comunicarea constantă cu segmentul tău de public și fidelizarea acestuia consolidează în timp o legătură puternică între brand și consumatori. Mai mult decât atât, feedback-ul pe care îl poți primi de la cei care cumpără de pe site-ul tău este binevenit, fiind un indicator excelent al modului în care comunicarea ta este percepută.

Canale și instrumente accesibile

Dar cum poți construi o campanie de marketing eficientă, neștiind foarte multe date despre potențialii tăi clienți? Ei bine, online-ul românesc, spre deosebire de alte industrii autohtone, beneficiază de studii publicate cu regularitate, ce îți permit să analizezi foarte bine piața. Astfel, poți studia atât volumele de căutare pentru categoria ta de produs (ex: Google Trends), cât și obiceiurile de consum ale consumatorilor tăi.

Pentru a dezvolta o campanie de marketing, utilizează pentru început tool-uri accesibile oricui, precum marketing-ul afiliat, sau comunicarea pe paginile de Facebook și Instagram ale site-ului tău. Netul îți stă oricând la dispoziție cu tutoriale, din care poți afla informații utile despre primii pași ai unei campanii online de succes.

Prezentarea produselor de pe site

Contează enorm modul în care îți promovezi produsele sau serviciile de pe site. Clienții tăi sunt imuni la clișee precum „prețuri imbatabile”, „cel mai tare”, „cel mai bun”, „doar aici” etc. Vino cu o abordare creativă, construită pe insight-uri puternice și un discurs natural, regăsit în fiecare text de pe site-ul tău! Lucrează cu un fotograf de produs foarte bun, pe care să îl contractezi doar după ce i-ai analizat cu atenție portofoliul. Vorbește întotdeauna pe limba celor care cumpără de pe site și adaptează-ți limbajul în funcție de feedback-ul primit de la ei.  

Încheie contract cu o firmă de curierat serioasă!

Photo by rawpixel.com from Pexels

Iată 5 sfaturi importante de care să ții cont, înainte de a te grăbi sa semnezi un parteneriat cu o firma de curierat:

1. Ține o evidență clară e destinațiilor pachetelor tale și analizează în ponderi cele două zone ale țării - zona rurală / zona urbană - pentru a vedea apoi dacă este mai rentabil să contractezi o firma de curierat sau să livrezi produsele prin servicii poștale.

2. Trebuie să livrezi produse voluminoase? Atunci mare atenție la prețurile per kilogram, practicate de firma respectivă de curierat.

3. Dacă ai sediul într-o zonă limitrofă, verifică prețurile per kilometri suplimentari, practicate de firma respectivă de curierat.

4. Nu face rabat de la calitatea serviciilor de curierat, în cazul în care livrezi produse de lux.

5. În negocierea cu o firmă de curierat, costul se stabilește atât în funcție de numărul de pachete livrate în prezent, cât și de potențialul de creștere al numărului de livrări.

Nu te aștepta la câștiguri imediate!

Cele mai profitabile afaceri se consolidează în timp, prin reinvestirea profitului, conform unei viziuni pe mai mulți ani. Ține minte acest lucru și aplică-l în business-ul tău, fără să speri că vei obține peste noapte sume importante de bani, din vânzarea produselor de pe site.

Muncește foarte mult și încearcă pe cât de mult posibil să înțelegi nevoile clienților tăi, având mereu curajul să încerci lucruri noi. Câștigurile vor veni atunci când vei începe să tai de pe listă cheltuieli pe care le făceai până în acel moment, prin ajustări inspirate ale modelului tău de business. Însa până atunci, îți dorim multă răbdare!

Sperăm că ți-au fost de folos sfaturile noastre și că le vei aplica cu încredere în noua ta afacere online! Fii cel mai bun angajat pe care firma ta îl are și oferă-le clienților o experiență unică, atunci când comandă online din e-shopul tău!

Foto homepage: Photo by Burst from Pexels


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Îți deschizi un magazin online? Iată ce trebuie să știi!.