In fiecare sezon moda isi cauta o noua destinatie. Dupa ce a calatorit din India pana in Rusia si din China pana in Mexic, de data aceasta Moda decide sa porneasca intr-o directie speciala, o directie glamour. Fata de toamna trecuta in care designerii si-au indreptat atentia in special catre pantofi, de data aceasta ei se concentreaza pe bijuterii ce par decupate din catalogul expozitiei dedicate lui Marie Antoinette.

La fel ca si economia globala, moda a inregistrat in acest sezon mutatii fara precedent. Pentru ceea ce ieri era valabil si clar, astazi cautam noi explicatii si reguli de functionare. Ca o Pythia moderna, Moda, cel mai sensibil barometru al umanitatii, a lansat in sezoanele trecute cateva semnale de alarma despre ceea ce se va intampla.

La nivelul tendintelor exista o confuzie generata atat de infinitele surse de inspiratie cat si de ritmul artificial impus (majoritatea designerilor trebuiau sa gandeasca si sa produca 6 colectii pe an). Moda devenise Babilonul modern in care singura regula care se mai aplica era “mai mult, mai repede, mai scump.” Se simtea nevoia unei schimbari, in primul rand de mentalitate, iar turbulentele economice au fortat Moda sa isi regandeasca planurile de viitor, pornind de la aparent simpla intrebare “ce ii mai poate determina pe oameni sa cumpere?” cele doua variante de raspuns reflecta exact noile directii ale modei in acest sezon.

Varianta “soft” - o temperare evidenta a colectiilor, o simplificare si o abordare mult mai pragmatica a acestora fata de sezoanele trecute. Notele baroce si liniile avangardiste, tinutele vestimentare ce pareau destinate mai degraba unui ipotetic spectacol, au fost inlocuite de colectii care sa nu genereze respingere din partea potentialilor cumparatori. Cel mai bun exemplu - Alber Elbaz, designerul Lanvin, una dintre cele mai de succes si respectate marci de moda a ultimilor ani. El a decis sa pastreze ceea ce l-a impus in lumea modei: o noua abordare a ideii de chic declinata in tinute extrem de feminine. De data aceasta Elbaz isi tempereaza vizibil apetitul pentru volumele exagerate.

Varianta “creativitate maxima” - infuzie de idei si tehnici surprinzatoare de executie care transforma fiecare piesa vestimentara intr-o demonstratie de virtuozitate, adevarate opere de arta in fata carora cu greu poti sa rezisti sa nu le cumperi. Alexander McQueen crede ca aceasta este varianta corecta de a (mai) vinde moda. Pentru noua colectie el isi continua experimentele creative, regandind intr-o nota hi-tech imprimeurile, inventand tipare pentru a obtine cele mai creative tinute ale sezonului de primavara-vara.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Tendinte in moda primavara- vara 2009.