Hart Human Resource Consulting
www.hart.ro
Pentru a avea succes orice organiza�ie are nevoie de angaja�i fideli.
Oare o organiza�ie care se bucur� de succes este una in care angajatii sunt mai ferici�i la locul de munc� decat al�ii?
In literatura de specialitate, exist� pu�ine studii referitoare la motivele care contribuie la fericirea, performan�a, angajamentul fa�� de organiza�ie, rota�ia de personal �i rela�ia acestora in mediul IT, un mediu prin excelen�� supus schimb�rilor, atat in ceea ce prive�te tehnologia cat �i cunostin�ele. O in�elegere mai profund� a acestor variabile �i a interac�iunilor dintre ele ar putea oferi cercet�torilor informa�ii suplimentare in ceea ce prive�te factorii care determin� rezultatele organiza�ionale.
Un potential r�spuns ar fi acela c� angaja�ii din domeniul IT caut� un mediu in care s� fie ferici�i.
De ce unii oameni se pot considera mai ferici�i la locul de munc� decat al�ii? De�i decadele recente au adus multe r�spunsuri la acesta intrebare, rata dezvoltarii solu�iilor la acesta problema este mic�.
Psihologii din domeniul organiza�ional nu au excelat prin studiile despre fericire.
Nu numai c� au ignorat total acest termen, dar m�sur�torile lor au fost fie despre aspectele negative (de exemplu stres sau surmenare) fie au fost prea limitate (de exemplu satisfac�ia postului). Aceste modele legate de posturi au exclus multe variabile importante, s-au concentrat pe aspecte mai inguste ale acestui domeniu.
Fericirea este foarte semnificanta pentru noi, la modul personal, �i exist� o mare preocupare pentru fericirea angaja�ilor no�tri �i pentru fericirea noastr�. Cat despre importan�a practic�, acum exist� dovezi considerabile c� fericirea este implicat� intr-o serie de comportamente - performan�a in cadrul postului, rata demisiilor, absenteismul, comportamentul persoanelor �i poate creativitatea.
Este esen�ial s� gandim in termeni de mai multe dimensiuni ale fericirii. Una din dimensiunile principale se intinde de la a te sim�i r�u la a te sim�i bine. Alte dimenisiuni se intind de la depresie la entuziasm �i de la anxietate la confort.
Aceste dimensiuni diferite ale fericirii sunt legate de diferite variabile din aria noastr� de interes. De exemplu, cerin�ele prea inalte in ceea ce prive�te un post sunt mai degrab� indeaproape asociate cu nefericirea de tip anxiogen decat cu nefericirea de tip depresiv; oamenii afla�i in pozi�ii superioare sunt mai ferici�i in termenii unei depresii sc�zute dar mai putin ferici�i in termenii unei anxiet��i crescute .
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară