12:10, 12 Octombrie 2010 publicat în Cariera

Doctorul Gabriela Man spune ca trebuie sa optam pentru un regim alimentar sanatos, bazat pe cereale, legume si fructe cu indice glicemic scazut, proteine de buna calitate si grasimi benefice din seria acizilor grasi esentiali omega3.

Cum influenteaza alimentatia performanta la birou?

Alimentatia influenteaza atat sanatatea, cat si performantele intelectuale, de aici si recomandarea "esti ceea ce mananci", afirma doctorul Gabriela Man. Ea a conceput un amestec de fainuri hipocalorice, iar apoi a expus sfaturile pe larg in cartea “Slabesti mancand”.

Citeste si:
Leurda - Regina Sănătății! De la bogăția în nutrienți la...
Leurda - Regina Sănătății! De...

Performantele intelectuale si capacitatea de concentrare scad atunci cand se consuma alimente moderne, rafinate, bogate in zahar, amidon si grasimi, cum ar fi, de exemplu, preparate fast-food, snacksuri, bomboane, dulciuri din comert sau bauturi racoritoare reci”, completeaza Gabriela Man (vezi foto).

Explicatia ar fi aceea ca alimentele determina descarcari masive de glucoza in sange dupa consumul lor (pe moment te simti bine), ceea ce determina secretii mari de insulina. Apoi, la putin timp dupa ce ai mancat, hipoglicemiile mai adanci decat normal induse de aceasta secretie mare de insulina determina somnolenta, apatie, iritabilitate, pofta de a "rontai" din nou ceva, in special pofta de dulce.

De asemenea, doctorul Anca Daniela Lungeanu, medic specialist diabet zaharat, nutritie si boli metabolice, in cadrul Centrului Medical Focus, spune ca fast food-ul, pranzul in fata calculatorului, gustarile intre mese si aportul insuficient de lichide descriu intocmai comportamentul alimentar al unui numar considerabil de angajati din marile corporatii.

Citeste si:
Saliva, un aliat prețios pentru a avea dinți albi și sănătoși
Saliva, un aliat prețios...

In plus, Gabriela Man spune ca persoanele care petrec foarte mult timp la birou au nevoie de aport corespunzator de magneziu, de vitamine din grupul B (cereale integrale, carne, peste, legume diverse - ardei, fasole) si de aport zilnic de acizi grasi esentiali omega-3, acestia fiind raspunzatori de sanatatea fiecarei celule a corpului nostru, de performantele intelectuale si de rezistenta la boli.

O alta greseala frecventa este consumul foarte mare de cofeina, intalnita in cafea, bauturi tip cola sau ceai negru. Doctorul Gabriela Man spune ca abuzul de cofeina agraveaza insulinorezistenta, afectiunea care ingrasa si imbolnaveste - sindromul metabolic este denumit si "sindromul insulinorezistentei" si cuprinde o serie de afectiuni care au la baza aceasta boala, precum obezitate, diabet, hipertensiune, dislipidemii, boli cardiovasculare, ficat steatotic, sindromul ovarului polichistic.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri