Prin insomnie se intelege dificultatea de a dormi suficient pentru a permite organismului sa se refaca complet. Un adult are nevoie de 6 – 8 ore de somn, iar copiii si varstnicii de mai mult. Exista insa si oameni care se simt complet refacuti dupa numai 1 – 4 ore de somn, recordul in aceasta privinta detinandu-l Thomas Edison, care dormea numai 2 ore din 24.

Cauzele insomniei sunt destul de numeroase: dormitul inconfortabil (perna, saltea, acoperamant nepotrivite), zgomote, caldura sau frig excesive, mese copioase seara, abuzul de cafea, ceai sau Cola, sedentarismul, unele boli (hipertensiune arteriala, insuficienta cardiaca, astmul bronsic, bronsita cronica etc.).

Masuri

- camera de dormit trebuie sa aiba o temperatura confortabila
- orele de culcare si de trezire sa fie in fiecare zi aceleasi
- dormitul se va face cu capul spre nord, patul fiind plasat cat mai departe de calorifer
- indepartarea surselor de zgomot sau reducerea, pe cat posibil, a intensitatii lor
- dupa orele 17 vor fi evitate eforturile fizice si intelectuale

Dietoterapie

Alimente permise seara, in cantitati moderate: paine, lapte, iaurt, carne slaba, branza de vaci, miere, salata, ceapa, ridichi, ceai de tei etc.

Alimente interzise seara: grasimi, conserve, oua, maioneza, bauturi alcoolice etc.

Fitoterapie

Uz intern:

- infuzie de talpa gastei (3 linguri la o cana de apa), 3 linguri inainte de culcare;

- infuzie de radacina de valeriana (o lingurita la o cana de apa), o cana inainte de culcare;

- infuzie de maghiran (o lingura la o cana de apa), 2 cani pe zi;

- infuzie de flori de tei (cat se apuca cu varful a trei degete la o cana de apa), o cana inainte de culcare;

- infuzie de paducel (o lingurita la o cana de apa), 2 cani pe zi;

- ceai Plafar.

Uz extern:

- baie generala (35 de grade Celsius) cu decoct de flori de tei (150 de grame la 3 litri de apa, pentru o cada de 100 de litri), durata 5 – 10 minute;

- baie generala (35 de grade Celsius) cu decoct de flori de maces, flori de tei si mac rosu (cate un pumn din fiecare, fierbere in 5 litri de apa), durata 5 – 10 minute;

- baie de maini si picioare (35 de grade Celsius) cu acelasi decoct (de mai sus), durata 5 – 10 minute;

- baie de esenta de pin (5 picaturi pentru o cada de 100 de litri); una din aceste bai se va face seara, inainte de culcare;

- cataplasm cu hrean ras pe glezne (cateva minute pana la aparitia unei senzatii de caldura locala).

Kinetoterapie

Plimbari (dupa masa de seara), exercitii fizice, mers pe jos, jogging, sporturi adecvate varstei si starii de sanatate (cu avizul medicului) in restul zilei.


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Remedii naturale impotriva insomniei.