Ne place sau nu, corpul nostru este influentat de cantitatea de lumina sau de vremea de afara, existand o simbioza intre mediul inconjurator si modul nostru de functionare si de dezvoltare.

3. Practicarea yoga pe timp de iarna

La fel de bune pentru cresterea imunitatii si pentru a pune sangele in miscare, dar intr-un mod mai bland si sigur, sunt clasele de YOGA pe timp de iarna.

yoga iarna

Foto: Martynova Marina /Shutterstock

“La Purna Yoga Academy ne dezmortim si eliminam rapid rigiditatea fizica si din gandiri, imbunatatim sistemul imunitar si energia vitala, ne tonifiem corpul si chiar scapam de grasimea in exces, deprinzand bazele unui stil de viata echilibrat. Odata cu frigul si absenta soarelui, organismul este singurul care produce energia necesara mentinerii activitatii metabolice. Tiroida, pupitrul de comanda al organismului, are nevoie de carburant si, intr-un mod simplist putem spune ca arde grasimile pentru mentinerea temperaturii corpului. Iar cand mediul inconjurator este foarte rece, nevoia de energie creste pentru a compensa diferenta", conchide profesoara de yoga Dana Tupa.

"Numeroase procedee fiziologice ne imping astfel sa stocam grasimile pentru a infrunta frigul din timpul iernii. Dinamica stocarii demareaza periculos inca din luna august, iar pe masura ce ne apropiem de sezonul rece, ne vom simti mai atrasi de alimente consistente si de dulciuri. Acest lucru nu reprezinta o problema, decat daca locuiti intr-o casa supraincalzita si aveti o viata sedentara. Evitati asadar sa mancati orice si oricand, evitati excesele alimentare si straduiti-va sa mentineti un echilibru intre fructe, legume si grasimile animale, beti cat mai multe lichide si, nu in ultimul rand, incercati practica yoga”.

* Dana Tupa este Expert Yoga Teacher din Romania acreditat la Yoga Alliance International USA. Este si Fondatorul Purna Yoga Academy, scoala de yoga acreditata la acelasi for international. A participat la multiple cursuri yoga pe diferite ramuri (Hatha, Kriya, Kundalini, Pranayama, Yantra, Laya, Nidra Yoga), alaturi de profesori si maestri din Romania si din strainatate (Thailanda, Elvetia, Italia, UK, India, Turcia). Este master NLP, a studiat Strategic Interventions, cu Tony Robbins si Chloe Madanes. A urmat cursuri de Vipassana in Chiang Mai, Thailanda, participand si la seminarii cu Dalai Lama in Elvetia si India. A sustinut cursuri de yoga si seminarii, atat in Romania, cat si in Thailanda, cel mai de succes dintre ele, considerandu-l a fi, Yoga Scopului, un mix de tehnici yoga foarte puternice, NLP, meditatie si vizualizare.

Foto homepage: sergey kolesnikov /Shutterstock


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Scurt ghid al starii de bine pe timpul iernii - sfaturile unei profesoare de yoga.