Sunt sau nu româncele fidele unui singur parfum? Ce este mai important: parfumul sau rujul? Este prețul un criteriu definitoriu atunci când își aleg aroma preferată?

Comunicat de presă

Avon Romania lansează un studiu complex despre relația româncelor cu parfumul, care a urmărit să identifice cât de mult experimentează femeile din România cu acest accesoriu, ce sacrificii fac pentru el, cât de important este față de alte elemente din viața lor. Sunt sau nu fidele unui singur parfum? Ce este mai important: parfumul sau rujul? Este prețul un criteriu definitoriu atunci când își aleg aroma preferată? -sunt doar câteva dintre întrebările adresate în chestionar.

Parfumul, un accesoriu esențial pentru femei

Aproape jumătate dintre participantele la studiu consideră parfumul un obiect indispensabil pentru viața de zi cu zi. Acesta ocupă în preferințele femeilor un loc mai important decât poșeta, rujul sau chiar plăcerea vinovată pe care nimeni nu și-o poate refuza – ciocolata. Peste jumătate dintre românce poartă sticla de parfum preferată peste tot cu ele, atât în vacanțe, cât și în viața de zi cu zi.

Parfumul completează rutina de frumusețe a femeilor

Parfumul este considerat de românce nota finală care le completează ținutele de zi cu zi. Un număr semnificativ de femei consideră (60%) că parfumul este accesoriul care le întregește look-ul și care le face să se simtă mai încrezătoare în ele.

Mai mult de jumătate dintre românce folosesc un singur parfum zi de zi

Româncele se declară fidele unui singur parfum în viața de zi cu zi: mai mult de jumătate dintre ele au spus că folosesc o singură aromă în rutina obișnuită de frumusețe. Chiar și în cazul ocaziilor speciale, două treimi dintre femeile întrebate au spus că utlilizează un singur parfum, indiferent de tipul ocaziei sau de momentul zilei în care se desfășoară.

Deși fidele unui parfum, acesta diferă de-a lungul timpului. Aproape toate femeile intervievate (90%) au declarat că au schimbat parfumul pe care l-au folosit prima oară, fie pentru ca nu se mai găsește pe piață, fie din dorința de a încerca ceva nou, odată cu descoperirea altui parfum (mai ales în cazul tinerelor între 18 și 24 de ani).

Utilizarea și achiziția unui parfum propriu începe în adolescență, în medie la vârsta de 16 ani, una din două femei simțind că acela este momentul potrivit pentru a-l include în ritualul lor de frumusețe. Se poate spune însă că fetele din România iau frumusețea din ce în ce mai serios, 10% dintre respondente indicând că folosesc parfum de la de 12 ani.

Cum își aleg femeile parfumul – prețul, un argument irelevant

În topul criteriilor de alegere a parfumului primează mirosul, urmat la mică distanță de modul în care le face să se simtă și cum se corelează cu starea de spirit. O majoritate covârșitoare (7 din 10 utilizatoare de parfum) preferă un miros fresh, urmat de cel floral și oriental. Din alegerile femeilor nu lipsesc nici aromele masculine, una din cinci respondente spunând că le preferă pe acestea.

În ceea ce privește starea de spirit, româncele caută și așteaptă de la un parfum să le inspire eleganță și rafinament (72%), un sentiment de putere (41%) și energie (38%).

Prețul ocupă un loc neimportant, doar 20% femei ghidându-se după acest argument în decizia de cumpărare. Când vine vorba despre informare, șapte din zece românce preferă să meargă direct în magazinul fizic, unde pot testa mai multe arome și pot alege ce consideră că li se potrivește. Decizia de a achiziționa un parfum este rapidă, 86% dintre utilizatoare cumpărându-l imediat după cel îl testează, acest lucru fiind mai des întâlnit în rândul femeilor care folosesc zilnic mai mult de 2 parfumuri.

Foto fr si main: By Africa Studio /Shutterstock


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Studiu: romancele preferă parfumurile cu miros fresh, dar și floral și oriental.