Tehnologie: o generatie mai degraba dependenta de social media decat de smartphone
53,3% declara ca Facebook este platforma de socializare utilizata cel mai des, urmata de Yahoo Messenger (27,2%), Skype (7,6%), Twitter (6,5%) si altele. Spre deosebire de ceilalti, „Generatia BAC 2013” are in proportie mai mare doua conturi active pe platformele de socializare (31,3% in cazul adolescentilor care au implinit anul acesta 18 ani fata de 24,9% in cazul celorlalti respondenti). In același timp, 96,5% dintre tineri considera ca oamenii acorda o importanta prea mare retelelor sociale si peste jumatate simt deseori ca pierd controlul timpului petrecut pe internet.
Un procent cu 10% mai ridicat decat in cazul celorlalti respondenti au declarat ca nu au un smartphone. Dintre cei care au un smartphone, 36,5% folosesc cel putin o data pe zi o aplicatie.
Preferinte pentru marci: brandurile alimentare romanesti au un mare potential de a deveni preferatele tinerilor care fac parte din „Generatia BAC 2013”
Tinerii care au 18 ani cumpara branduri alimentare romanesti in proportie semnificativ mai mica decat cei din generatiile anterioare (31,8% fata de 56,2%), iar aproape jumatate dintre ei declara ca le este indiferent ce fel de branduri cumpara.
„Generatia BAC 2013” nu si-ar face cumparaturile zilnice online (56%), e mare amatoare de promotii - 91,07% declara ca isi schimba decizia de cumparare in fata raftului datorita unei reduceri la un anumit produs.
Relatii, convingeri si influente sociale: mandri de apartenenta europeana si mai degraba europeni ca stil de viata
„Generatia BAC 2013” are un sentiment de mandrie privind apartenenta europeana intr-o masura mai mare decat generatiile anterioare (77% fata de 69,1%). In acelasi timp, considera ca stilul lor de viata este mai bun decat al majoritatii oamenilor pe care ii cunosc (61,02%), cu o treime mai mult decat respondentii din generatiile anterioare (42,6%). Tinerii care au 18 ani declara ca practica cel putin 30 de minute de miscare in fiecare zi, in proportie semnificativ mai mare decat generatiile anterioare (45,5% fata de 26%). De asemenea, ei considera intr-o masura mai mare decat generatiile anterioare ca lumea showbizului ne influenteaza perceptia asupra frumusetii (58,8% fata de 41% in cazul respondentilor cu varsta mai mare decat ei).
Colectarea raspunsurilor a fost realizata in primele 6 luni ale anului 2013, iar la cercetare peste 2.000 tineri cu varsta de 18 ani.
Ce își doresc gravidele din România pentru copiii lor. Psiholog: Resimt o responsabilitate imensă de a-și ști copilul în siguranță pe viitor
Irina, eleva de 10 ce vine zilnic la școală de la 15 kilometri distanță, își dorește ca într-o zi să fie studentă la Teatru
Inima Copiilor strânge 10.000 de promisiuni pentru extinderea secției de Cardiochirurgie de la Marie Curie
Arhetipurile în mentalul colectiv românesc. Alegerile și fricile românilor