12:06, 4 Iunie 2018 publicat în Psihologie

Emoțiile care nu sunt generate din voință proprie sunt împrumutate, aduse, adăugate vieții noastre, din exterior.

Stările omului sunt precum crengile copacului, auxiliarele sale. Acestea cresc într-o formă sau alta în funcție de direcția dată de ceilalți, ca la copac de vânt, pământ și mediu. Emoțiile care nu sunt generate din voință proprie, sunt împrumutate, aduse, adăugate vieții noastre, din exterior. Acestea sunt limitate și generate de alții sau de mediu.

Citeste si:
Test de psihologie: Ce tip de inteligență ai?
Test de psihologie: Ce tip de...

Foto: Sarah2 /Shutterstock

În opinia psihologului Alexandru Pleşea, emoțiile cu cel mai mare impact sunt cele care aduc stări puternice în interior, ca transpirația, palpitația, blocarea respirației, accelerarea bătăilor inimii, stimularea sistemului nervos, leșinul, dureri de cap, tulburarea sistemului digestiv etc. Aceste emoții schimbă în noi ce nu vrem să fie schimbat.

Citeste si:
'Nu sunt suficient de bun': 4 modalități de a rupe ciclul gândirii...
\'Nu sunt suficient de bun\': 4...

“Emoțiile altora nu sunt emoțiile noastre, cum o cană poate sta fără apă. Neajunsurile și nemulțumirile altora nu ne pot influența, cum nici un părinte trist nu poate modifica energia unui copil. Însă, prin repetiție, tradiție, mediu social, emoțiile altora au început să devină, prin neatenția noastră, parte din interiorul nostru. Astfel, ne găsim rar în posibilitatea de e genera emoții din propria voință. Emoțiile culese de la alții astupă emoțiile noastre interioare, iar dacă ne uităm la copii între 5 și 9 ani vedem că la 5 spun ce simt sau vor, iar la 9 spun ce-au învățat. Astfel de emoții împrumutate sunt înscrise într-un fel de catalog interior, unde media anuală dă cu minus. Incapacitatea de a genera emoții pozitive într-un grup de oameni stresați se diminuează”, explică psihologul.

5 Exerciții care pot aduce generarea de stări și emoții individuale, neîmprumutate

1. Când ai un conflict, adu-ți aminte dacă vrei să mori supărat.

2. Uită-te ce fac oamenii care sunt mai fericiți decât tine, nu copia, însă adaptează.

3. Daca ai gânduri negre, muncește fizic și ajută pe cineva, necondiționat.

4. Instabilitatea emoțională o rezolvi prin a da, fără să ceri.

5. Când orice negativ apare, uită-te la tine și rămâi cu mintea și voința la stăpânirea reacțiilor tale, ajutând situația negativă.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri