IN ACEST ARTICOL:

80% dintre femei au experimentat o formă de hărțuire în spațiile publice!

Comunicat de presa

L’Oréal Paris lansează în România programul Stand Up împotriva hărțuirii stradale, o inițiativă cu o implicare socială de amploare și cu un obiectiv major de creștere a gradului de conștientizare și educare privind hărțuirea în spațiile publice.

La nivel internațional, programul a fost inițiat în 8 martie 2020, alături de Right To Be, un ONG cu expertiză importantă în lupta împotriva diverselor tipuri de hărțuire, beneficiind, în același timp, de suportul ambasadoarei de brand, Eva Longoria.

Stand Up are la bază un studiu social global[1], realizat în parteneriat cu Ipsos, care a investigat fenomenul hărțuirii stradale la scară largă, în diferite culturi, și care a dezvăluit cifre alarmante: 80% dintre femeile intervievate au experimentat hărțuirea în spații publice, iar dintre acestea, 1 din 5 femei erau minore. Mai mult, studiul a arătat că principalul motiv pentru care oamenii nu intervin atunci când asistă la un act de hărțuire este acela că nu știu ce au de făcut - 86% dintre respondenți au declarat că nu au știut cum să reacționeze în asemenea situații.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Comedia MENTORII, pe locul 1 în box office-ul românesc după primul weekend în cinema Pe 31 ianuarie se pun în vânzare primele bilete de cinema pentru cel mai așteptat film de comedie al anului 2025 - MENTORII Find Your Beauty by dm a dat startul celei de-a doua ediții și ajunge în acest an și la Iași

Rezultatele studiului au confirmat nevoia urgentă de a răspunde și de a combate hărțuirea stradală, prin oferirea unor instrumente adecvate. Astfel, împreună cu Right to Be, L’Oréal Paris introduce un program de training, fondat pe metodologia celor 5D (Distrage, Deleagă, Documentează, Direcționează, După hărțuire), ce include 5 instrumente simple și eficiente care ajută oamenii să acționeze în siguranță atunci când sunt martori sau victime ale hărțuirii stradale.

Până în prezent, peste 1.000.000 de persoane din 41 de țări au fost pregătite prin programul Stand Up, iar 97% dintre ele pot identifica mai ușor hărțuirea în spațiile publice și se simt mai pregătite să intervină, în urma participării la acest training. Pentru 2022, L’Oréal Paris și-a propus ca 1,5 milioane de oameni să parcurgă trainingul Stand Up.

Începe Băneasa Shopping Fest: Super reduceri de vară și weekenduri cu bilete la festivaluri, la Băneasa Shopping City Lavazza aduce excelența cafelei italiene la Bucharest Coffee Festival 2025 "Planuri de pensie" -un roman noir-feminin despre prietenie, eșecuri maritale și... potențial omor cu premeditare

„Hărțuirea stradală este atât de înrădăcinată în mentalul nostru colectiv, din păcate, încât am ajuns să o considerăm parte din normalitate, ba chiar o formă de flatare. În momentul în care sentimentul de siguranță ne este luat prin gesturi, acțiuni, comentarii și alte manifestări ale hărțuirii stradale, ne este răpit, de fapt, dreptul de a merge fără teamă pe stradă. Este exact opusul sentimentului pe care noi, la L’Oréal Paris, vrem să îl oferim femeilor prin intermediul produselor noastre, și anume să se simtă așa cum sunt în realitate, puternice și încrezătoare. Ne dorim ca toată lumea care vede mesajul campaniei să parcurgă trainingul disponibil pe Standup-romania.com și să-l recomande mai departe celor apropiați.”, declară Smaranda Teleabă, Business Unit Manager Make-up L’Oréal.

WishFest aduce din nou magia lampioanelor la București! Mii de dorințe vor pluti pe Lacul Titan, pe 21 și 22 iunie „Dă o Nouă Viață Jucăriilor Tale!” Târgul de Jucării 2nd Life – ediția a 5-a – revine la Roaba de Cultură pe 20 septembrie Poezie de Crăciun - Cele mai frumoase versuri pentru sărbători în poezii de Crăciun scurte și poezii cu Moș Crăciun

În România, Stand Up împotriva hărțuirii stradale se bucură de sprijinul Centrului FILIA, ONG dedicat advocacy-ului pentru drepturile femeilor și egalitatea de gen. O componentă importantă a programului Stand Up o reprezintă organizarea training-urilor în liceele și universitățile din București și din țară, prin intermediul cărora peste 5.000 de tineri, cu vârsta de peste 16 ani, vor învăța cum să acționeze în siguranță pentru a combate hărțuirea stradală.

Chiar dacă este un comportament ce poate fi sancționat prin lege, hărțuirea stradală este încă departe de a fi văzută, la nivelul societății, ca o formă de violență de gen, iar în absența recunoașterii ei drept fenomen, prea multe fete si femei trăiesc cu vină și rușine. Credem că există o imensă nevoie de informare, astfel încât persoanele care trec prin hărțuire stradală sau care sunt martore să poată lua atitudine. Este momentul să schimbăm mentalitatea generală, iar colaborarea cu L’Oréal și Right To Be reprezintă o oportunitate extraordinară pentru a face pași în direcția bună.”, afirmă Adela Alexandru, Expertă egalitate de gen, Centrul FILIA.

Hisense lansează o nouă gamă de televizoare, printre care și primul TV RGB-MiniLED din lume, dar și ecrane de până la 136 inci Târgurile organizate de UNTOLD Universe în București și Cluj-Napoca au adunat peste 2 milioane de vizitatori în 2024  Diabetul și sănătatea ficatului: care sunt riscurile interconectate

Mai multe informații: Standup-romania.com


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri