27 Decembrie 2021 publicat în Familie 85 share-uri

O poveste de dragoste și doi oameni extrem de curajoși, atipici și creativi. Așa s-a născut Mingle, promovând genul acela de fericire, de a fi în mijlocul unei comunități pasionată de artă, cafea aromată și obiecte vintage.

Desprins din paginile revistei Art & Decoration, Mingle vintage & coffee shop a apărut acum câteva luni pe strada General Eremia Grigorescu, numărul 5, în zona Pieței Romane. Am trecut de câteva ori pe lângă casa cu aer interbelic și chiar mă gândeam cine a preluat această locație frumoasă.

O poveste de dragoste și doi oameni extrem de curajoși, atipici și creativi. Așa s-a născut Mingle, promovând genul acela de fericire, de a fi în mijlocul unei comunități pasionată de artă, cafea aromată și obiecte vintage.

Dacă ești amator de locuri cu iz parizian, atmosferă cochetă și vrei să-ți savurezi cafeaua sau ceaiul cu gândul la versurile melodiei ,,Non, je ne regrette rien,, e momentul să treci pe la Mingle.

După luni de planificare, Cătălin și Nicoleta Ciurezu au hotărât, să sfideze puțin ideea de lockdown transformându-și visul comun în realitate. Un loc în care clienții să se bucure de ritualul vieții de zi cu zi, la fel de mult cum se bucură și sărbătoresc momentele mari. Cu bun gust, atmosferă mișto și oameni diferiți, dar uniți de aceeași pasiune pentru frumos și cafea.

Datorită cafelei am ajuns să înfiripăm povestea noastră

Povestea noastră a început când lucram la cafeneaua M60 ca barista, iar Nicoleta venea des să-și bea cafeaua acolo. Practic, datorită cafelei am ajuns să înfiripăm povestea noastră și am vrut să facem asta și mai departe când urma să fie momentul potrivit pentru a ne deschide o cafenea.

Pe lângă lucrurile pe care le-am plănuit pentru Mingle, acesta a reușit să reunească atât cafeaua, lucrurile vintage cât și simțul frumosului. Pentru că toate acestea urmau să formeze o compoziție inedită, am ales să facem un transplant din limba engleză a cuvântului „mingle” care înseamnă a amesteca.

(Nu doar) o afacere de familie și semnificația ei

Pentru noi familia este centrul tuturor lucrurilor. Familia este cea care ne-a încurajat mereu și ne-a fost alături în orice moment. Cu puțin timp înainte de a fi Mingle gata de deschidere, am primit un nou membru în familia noastră, care reprezintă lumea pentru noi. Cei doi copii sunt cel mai frumos cadou pe care îi puteam primi.

Conceptul nostru are și o parte socială, o parte care va contribui la păstrarea unei planete sănătoase pentru copii noștri, anume ideea de reutilizare. Cele mai multe produse vintage au avut o altă familie înainte, iar clienții Mingle vor fi a doua lor familie. Astfel dorim să reducem risipa și folosirea produselor pe o perioadă limitată, cu atât mai mult cu cât, o parte dintre produse sunt unicate și au o calitate excepțională.

De asemenea, membrul familiei care oferă o primire călduroasă clienților este Fritz, câinele nostru. El atrage asupra sa toată atenția copiilor, dar și a celor mari. Fiind obișnuit cu copiii de acasă, este bucuria lui de a cunoaște și a se juca zilnic cu alți copii.

Să deschizi într-o perioadă critică din perspectiva pandemiei Covid 19 presupune un risc. Ati avut un buget? V-ați asumat niște riscuri? Ați testat piața? Sau ați mers pe fler…

Proiectul unei cafenele și al unui magazin era de mult timp pregătit. Noi am așteptat doar să găsim locul perfect pe care îl puteam metamorfoza în ceea ce numim astăzi Mingle. Prin urmare, aveam deja o parte din buget, iar restul a venit de la familiile noastre, cărora le mulțumim încă o dată pe această cale. Piața nu am testat-o propriu-zis, deoarece, lucrând în acest domeniu de mulți ani, cunoșteam variabilele acesteia, inclusiv factorul uman.

Chiar dacă riscuri există oricând, am fost încrezători în proiectul nostru. În București sunt foarte multe cafenele de specialitate, dar niciuna nu oferă un vintage shop ca al nostru. Am avut încredere că atât produsele, cât și locul în sine îi vor chema pe oameni să ne viziteze.

O locație care avea o altă viață. Ce înseamnă să fii creativ și să găsești soluții ingenioase

Locația a găzduit o ceainărie înainte, dar nu mai funcționase de mai bine de un an atunci când am preluat-o. Dar, cu toate că funcționase în zona pe care o doream și noi, am vrut să-i dăm o altă față locației. Tot procesul a durat 3 luni. Deși este un timp scurt, acesta este datorat dorinței noastre de a face lucrurile eficient și bine, dar și ajutorului primit din partea prietenilor care fac parte din echipa extinsă a Mingle. O parte dintre aceștia s-au ocupat de amenajere, iar alții de imaginea Mingle ocupându-se de logo și site (pe care le-am realizat împreună cu Offtype). Produsele vintage au fost selecționate de Nicoleta, soția mea, iar eu m-am ocupat în special de partea tehnică pentru cafea și partea birocratică a locației.

Ce aduce oamenii în acest loc?

Sunt foarte multe lucruri care aduc oamenii la Mingle. Prima dată au venit prietenii și cunoștințele noastre. Oameni care ne-au susținut și au așteptat cu nerăbdare deschiderea locului.

Apoi au venit oameni din curiozitate. Dorința de a vedea ce este Mingle, ce facem aici și ce transmitem prin ceea ce facem a făcut oamenii să ne calce pragul. Ne-au descoperit , de asemenea, iubitori de produse vintage, ca și noi, care ne-au scris înainte să vină.

Totodată, lucrând înainte ca barista, am preparat mii de cafele pentru o mulțime de oameni. Unii dintre aceștia au venit să bea din nou cafea făcută de mine și să vadă cum arată, în viziunea mea, locul în care cafeaua trebuie să inspire o întreagă experiență.

Cafea mixată cu o expoziție de produse vintage

Majoritatea clienților noi își iau timp să ne analizeze colecția de produse vintage și să ne pună întrebări despre acestea. O parte sunt impresionați de diversitatea produselor și se bucură că pot achiziționa orice doresc din locul nostru.

Totuși, o parte considerabilă dintre clienți au fost atrași tocmai de produsele noastre pe care le-am văzut pe instagram, facebook sau de care au aflat de la prieteni. Aceșia sunt nerăbdători să descopere periodic ce produse noi vom aduce. Pentru ei cafeaua este un plus senzorial foarte plăcut al locului nostru, deoarece atracția principală sunt lucrurile noastre.

Când gândești lucrurile mizând pe ideea de intimitate, cămin, personal

Primul pas a fost să ne uităm chiar în căminul nostru unde avem colecția personală de lucruri vintage. Astfel, casa noastră este locul nostru initim și călduros. Am vrut să transpunem această idee în spațiul pe care aveam să-l creăm. Amenajarea locației emană ideea de acasă, mulți clienți venind să găsească produse pe care le-au avut bunicii și părinții lor. Totuși, spațiul nu este încărcat, pentru ca oamenii să nu se simtă înghesuiți în momentul în care vin să-ți savureze cafeaua.

Cafea bună și un produs cu gust?

Nu putem defini cafeaua ca pe un lucru, un produs, ci ca pe un obicei și o experiență. Acest obicei de a bea cafea bună ne-a adus pe noi împreună, și avea să aducă împreună și comunitatea Mingle.Cafeaua de specialitate o luăm de la prăjitoriile locale și alternăm originea cafelei des, pentru a oferi o experiență cât mai vastă clienților noștri.

Un produs cu gust este produsul care reunește ingredientele de calitate cu preocuparea continuă a celor ce îl prepară de a creea ceva inedit. Gustul este rezultatul implicit al acestor lucruri. El este cel care ajunge la clienți și cel care transmite preocuparea noastră de a oferi mai mult decât un loc de poveste.

Pentru produsele de patiserie am căutat cele mi bune produse franțuzești și colaborăm cu Caramel, dar și cu Dulcipass care oferă o gamă variată de prăjituri, dintre care și produse delicioase vegane.

Spațiul de la Mingle îl puteți privi și ca pe un loc de networking, evenimente small, galerie sau seri tematice

Suntem deschiși la orice evenimente care se încadrează în spațiul nostru și suntem dornici de a găzdui o gamă cât mai largă de astfel de evenimente. Pe 16 Decembrie am avut prima lansare de carte și galerie în locația noastră.

Mingle de sărbători și planuri pentru Noul An

Mingle a dobândit un aer festiv în urmă cu o saptămână, datorită coroanelor de brad pe care le-am pus la geamuri, devenind astfel principala atracție de pe stradă, unde oamenii opresc să facă poze. Am pregătit și o colecție de decorațiuni vintage pentru Crăciun pe care clienții le pot achiziționa pentru cadouri sau pentru ei. Ne dorim înființarea unui magazin online unde vom vinde obiecte vintage.

Principalul plan pentru Noul An, ca și până acum, având în vedere că suntem la început, este să creștem din ce în ce mai mult.

Credit foto – Ciprian Frunzeanu


Blogger, www.positivemother.ro, Country Coordinator www.fashionrevolution.org, contributor www.glamour.ro...

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri