„Vad teatrul din doua perspective: ca un vis, care este activitatea omului in sfere de neatins, vise, viziuni, intimitate si ca un circ, cu toate corporalitatile sale, muschi si forta. Cand am introdus acest vis in scena, la acel moment m-am gandit, unde se afla adevarul vietii, unde se afla pericolele sale, unde sunt punctele slabe sau… opozitia.” - Henry Tomasewzki

Cum i-am cunoscut pe Henry Tomasewzki si pe Mikołaj Mikolajczyk

A avut loc la Bucuresti, dans//pl - Ieri. Maine. Azi - zilele dansului polonez - adica o intalnire a publicului din Romania, cu artisti dansatori polonezi. 

„Bucurestiul este un loc fosforescent din perspectiva culturala; din pacate, nu prea multi oameni au acces la aceasta”, m-am gandit adesea. „Nu au acces pentru ca nu este exersata experienta de spectator de arta contemporana si nici curiozitatea nu este exploatata in nici un fel”.

Evenimentele care se petrec la Bucuresti si care raman in aria de interes a unui cerc restrans, pot fi considerate adevarate oportunitati, experiente care ne-ar imbogati mai mult ca societate, daca mai multi oameni ar avea curajul de a le accesa. Sa poti "gusta" la Bucuresti, din ideile contemporane ale artistilor din toata lumea, mi se pare un noroc.
 

Impart sansa mea si… dati-mi voie sa va port putin, in lumea dansului contemporan… polonez de data aceasta.

Saptamana trecuta m-am numarat printre spectatorii lui Mikołaj Mikołajczyk care a performat RE//MIX Henryk Tomaszewski . Spectacolul sau a insemnat de fapt, intalnirea cu doi creatori polonezi - in cadrul unui proiect mai amplu, numit RE//MIX, artisti polonezi remixeaza operele si viata unor artisti celebri.

  • Henryk Tomaszewski a fost un creator de spectacole polonez, director de teatru si mim, iar provocarea de a vorbi, in mod performativ despre opera sa, despre personalitatea si influenta sa creatoare, i-a revenit dansatorului Mikołaj Mikołajczyk.
     

Cu Mikołaj Mikołajczyk ne-am intalnit inca din curtea Centrului National al Dansului unde, oamenii zumzaitori, asteptau sa intre in sala de spectacol. Fara sa stim insa, spectacolul se derula deja, odata cu gestul artistului de a se plimba printre noi, de a stabili conexiuni, de a ne cere sa dam mana cu el, sa facem cunostinta si sa il sarutam pe obraji. Erau momente, pe cat de obisnuite, pe atat de surprinzatoare. Scenele care surprindeau spectatorii intrand in acest mod in contact cu artistul ce urma sa performeze, erau filmate de catre un insotitor al lui Mikołajczyk.

Foto fr si main: By Master1305 /Shutterstock


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Dans polonez la Bucuresti: Cum i-am cunoscut pe Henry Tomasewzki si pe Mikołaj Mikolajczyk.