Cand spunem mesaje subliminale, ne gandim la acele mesaje care sunt primite de receptor inconstient urmand ca acesta sa reactioneze la ele.
Articol scris de Marian RUJOIU, Trainer. Coach. Manager. Extreme Training, https://www.traininguri.ro Am auzit cu toii de mesaje subliminale. Cand spunem mesaje subliminale, ne gandim la acele mesaje care sunt primite de receptor incontient urmand ca acesta s reacioneze la ele. Voi incerca in acest articol s v inv cum se trimit aceste mesaje pentru ca ele s aib efectul scontat. In primul rand mesajele subliminale sunt acelea care au drept scop punerea in aciune. Cei care le transmit au scopul de determina interlocutorul s cumpere ceva, s fac o aciune, s voteze pe cineva, etc.! Mesajele subliminale se doresc a fi comenzi mentale iar efectul lui este msurat in gradul in care individul care le-a primit reacioneaz la ele! Comenzile mentale sunt cuvinte simple inserate in mod repetat in discurs sau intr-o reclam, cu un efect scontat de a determina creierul s gandeasc i s declaneze o aciune! Pentru a avea efect aceste comenzi trebuie formulate in termeni pozitivi ca de exemplu: - Gandete-te! - Cumpr! - Ia decizia! - Lucreaz cu noi! - Ai incredere in mine! - Te poi baza pe mine! - Revolt-te! - Citete! - Scrie! - Emite o poziie! - Fii atent! Lista poate continua, ins lucrurile nu sunt foarte simple, iar in randurile de mai jos voi explica cum trebuie s transmitem aceste mesaje astfel incat s nu intampinm o reacie advers. De regul fiecare dintre noi este reticent la asemenea mesaje, bnuind mai ales c scopul lor este de a ne transmite un mesaj. Cu toate acestea fie ca ne dm seama , fie c nu, aceste lucruri funcioneaz. De exemplu dac v spun: Nu v gandii la o giraf verde. Oare cum ar arta o asemenea giraf! Putei s v-o inchipuii, oare cum ar arta? Pan aici lucrurile sunt clare, avem de-a face cu mesaje subliminale, pe care le intalnim la tot pasul, iar creierul, fie c ne convine fie c nu, reacioneaz la asemenea mesaje! Ce culoare avea girafa? Vedei? Funcioneaz! S trecem ins la fapte! Cum putem transmite mesajele astfel incat acestea s aib efect? 1. Transmite in termeni pozitivi comanda ta. Mai exact atunci cand dai o comand s nu fac un lucru sau altul, creierul inainte de a se gandi cum s nu fac lucrul respectiv ii va imagina cum s-l Fac. De exemplu: Nu scpa cheia! Aceasta este o comand de fapt de a scpa cheia din man! Ai grija sa nu cazi, ...la fel este o comanda, care te face s te dezechilibrezi. Prin urmare atunci cand vrei s transmii mesaje acestea trebuie s fie de forma: Aa da: 1. ai grij de cheie (in loc de S nu scapi cheia) 2. Tine-i echilibrul, (in loc de Ai grij s nu cazi) 4. Stai nemicat! (in loc de Nu te mica) 5. Pstreaz-i calmul! (in loc de in loc de Nu te mai agita) 6. Acioneaz (in loc de Nu mai fi pasiv) 2. In al doilea rand, ascunde-i mesajul! Exista tehnici mai fine de a transmite un mesaj, astfel incat s nu brutalizezi interlocutorul. O tehnic foarte simpl este aceea de a ascunde comanda in spatele unei negaii cum ar fi: a. Nu te hotri inainte de a-mi asculta toate argumentele! b. Nu fii de acord cu mine pan nu...... c. Nu ne alege pe noi decat dup...... d. Nu trage concluzia c suntem parteneri de incredere decat dup ce v voi arta ... vreau s v art i.... De fapt in toate aceste afirmaii vei transmite comanda ca el s ia o decizie anume dup ce tu ii vei expune i urmtoarele argumente! 3. Infoar-i mesajul prin redirecionarea ateniei! Aceasta este o alt tehnic de a transmite un anumit mesaj astfel incat el s aib un efect scontat cat mai bun. Cea mai simpl metod de redirecionarea ateniei este ca mesajul tu s fie prins intre aspecte care il intereseaz mai mult pe partenerul tu. Astfel cel mai nimerit ar fi s v dau o serie de exemple pentru a inelege cum trebuie transmise aceste mesaje: a) Pentru a avea incredere in noi, trebuie s aflai i prerile clienilor notri b) In timp ce dumneavoastr v vei hotri c suntem cea mai buna alegere, eu v voi imprtii cateva faciliti cheie c) S te hotrti s semnezi acest contract nu este un lucru simplu i v voi explica i de ce! d) Dei suntem convini c va trebui s tii multe lucruri inainte de a avea incredere in noi, v voi expune pe scurt cateva din acele aspecte relevante care cu siguran vi se vor prea interesante e) Dei este lucrul cel mai simplu s semnm , a dori s v mai enumr trei lucruri importante. Dup cum vedei este transmis mesajul de aciune, urmat mai apoi de direcionarea ateniei ctre anumite aspecte, o enumerare sau alte aspecte relevante! Am incercat in randurile de mai sus s v explic dou tehnici simple pentru a avea o viziune sumar asupra mesajelor subliminale. Acestea le intalnii la tot pasul i ele funcioneaz fie c ne place, fie c nu! Scurta carte de vizita Marian Rujoiu, General Manager Extreme Training (www.traininguri.ro) * specialist in negociere, management si motivare * este trainer, coach si manager - Este senior trainer acreditat ce acopera o gama generoasa de traininguri in urmatoarele domenii: Consolidarea Echipei, Vanzari, Comunicare, Negociere, Leadership, Dezvoltare Manageriala, Motivare Non financiara, Time Management, Managementul prin Obiective, NLP, Teambuilding, Consultanta ( HR, Negociere si Strategii de Promovare) - Profil Academic: Doctorand Sociologie, a publicat numeroase articole in domeniul Managementului, Leadershipului, Politicii, Negocierii, etc - Oamenii vor mult, repede si bine. Trainingurile organizate atat pentru companii cat si pentru persoane fizice incearca sa raspunda acestei nevoi. Compania pe care o conduce are motto-ul: Furnizor de performanta! Sursa: ejobs.ro

Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri