Sunt cel puțin 10 tehnici simple prin care putem crește puterea de concentrare de la o zi la alta:

Cea mai mare capacitate a minții este de a se concentra pe un singur lucru pentru o perioadă mai lungă de timp. Concentrare înseamnă atenție, iar dacă îți dorești să îți crești puterea de concentrare e nevoie să îți dezvolți abilitatea de a acorda atenție unui anumit gând, unei sarcini sau unui obiectiv pentru o perioadă de timp, fără a lasă distragerile să întrerupă concentrarea.

În opinia psihologul Alexandru Pleşea, odată ce am crescut puterea de concentrare, automat avem mai multă energie și atenție în tot ceea ce facem, încât devină o experiență meditativă. “Odată ce te poți concentra, fericirea ta crește. De ce? Pentru că lucrezi mai eficient, ești mai productiv și astfel dispare stresul. Fie că e vorba de o discuție cu un client sau rezolvarea unui task la birou, reușești să pui atenție în ceea ce primești și faci, iar mintea ta devine mai ageră, reușind să îți facilitezi muncă”, explică specialistul.

Psihologul afirmă că sunt cel puțin 10 tehnici simple prin care putem crește puterea de concentrare de la o zi la alta:

Pune o floare pe birou, aduci natura lângă tine.

“De la copacul lui Buddha - sub care acesta s-a iluminat până la teiul lui Eminescu - la umbră căruia poetul român a fost vizitat de spiritul creator, apropierea de natură a fost mereu bine cunoscută atât pentru sănătatea fizică, cât și pentru cea psihică. Este recomandat să petreci cât mai mult timp în natură, iar atunci când acest lucru nu este posibil o floare pe birou este un substituent binevenit”, afirmă psihologul Alexandru Pleșea.

Foto: LightField Studios /Shutterstock

La fiecare oră, ridică-te cel puțin 10 minute.

Limfa trebuie să se miște! “Lucrând constant, mintea se obișnuiește cu activitatea pe care o face, iar riscul de neatenție crește. Limfa, de aproximativ 1,5 litri în corp, care stă pe loc și nu se mișcă, produce incapacitatea de curățare naturală a corpului, sistemul imunitar lucrând mai greu. Totodată, dacă se lucrează mult în față calculatorului, este de dorit ca o dată pe ora ochii să fie mutați din ecran pe un perete mai îndepărtat sau afară, pe fereastră.. Privirea se relaxează cel mai bine cu ochii la natură (sau la plantă de pe birou de la nr.1). Acest sistem este învățat încă din școală când ora înseamnă 50 de minute cu 10 minute pauză, cu toate acestea puțini sunt cei care profită de acest obicei sănătos”, spune psihologul.

Când primești o sarcină, ordonează timpul pentru ea!

“Ordonează sarcinile de muncă pe cele mai dificile la început, atunci când sarcina e nouă și nivelul de atenție și de entuziasm este mai mare, de preferat în prima parte a zilei, când mintea este odihnită. Sarcinile mai ușoare lasă-le la final, atunci când nivelul de concentrare este mai mic și de preferat în a doua parte a zilei, când suntem mai obosiți”, explică psihologul Alexandru Pleșea.

Fiecare task este o provocare pentru tine.

„Privește fiecare task ca pe o provocare, deoarece potențial de învățare, inovare, evoluție este din plin chiar și din cele mai banale task-uri, cum sunt cele casnice (ex: spălatul hainelor sau alegerea detergenților din magazin)”, afirmă specialistul.

Înainte să pleci la lucru, vizualizează-te concentrat!

“Mai demult era recomandat vorbitul în față oglinzii pentru a-ți urmări gestica, mimica etc. Actorii de hollywood încă practică această metodă pentru a învăța pentru diversele roluri. Același efect îl va avea și vizualizarea concentrată, care mai are un avantaj și anume că te poți vizualiza pe tine nu doar în prezent ca în față unei oglinzi, ci și în viitor. Acest fapt te va ajută să îți trasezi un drum pentru felul în care dorești să devii. Tot prin vizualizare îți poți face o analiză comparativă între imaginea din prezent și cea din viitor, pentru a conștientiza care sunt elementele care pe care ai vrea să le îmbunătățești”, continuă Alexandru Pleșea.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 10 tehnici practice pentru a ne crește puterea de concentrare la locul de muncă.