7 Octombrie 2015 publicat în Social 20 share-uri

Organizatia Salvati Copiii lanseaza Manifestul pentru Dreptul la Educatie prin care isi propune sa vina in sprijinul autoritatilor publice care se ocupa de sistemul de invatamant si solicita incadrarea in agenda ministrului Educatiei a 10 prioritati pentru imbunatatirea sistemului de educatie:

OBIECTIVE ALE MANIFESTULUI PENTRU DREPTUL LA EDUCATIE

Orice strategie de asigurare a unei educatii de calitate pentru copiii din Romania trebuie sa ia in considerare colaborarea expertilor din domeniul educatiei cu cei din domeniul social de la nivel local, cu autoritatile locale, cu elevii si cu parintii, in vederea sprijinirii copiilor vulnerabili, inclusiv a copiilor de etnie roma.

1. Utilizarea a minimum 6% din PIB pentru educatie si transparenta in folosirea banilor publici. Alocarea de resurse financiare corespunzatoare nevoilor sistemului de invatamant trebuie sa conduca la respectarea art. 8 din Legea 1/2011 a educatiei nationale care prevede ca ca ”Pentru finantarea educatiei nationale se aloca anual din bugetul de stat si din bugetele autoritatilor publice locale minimum 6% din produsul intern brut al anului respectiv”. Acest obiectiv va cuprinde si urmatoarele elemente: imbunatatirea guvernantei/administrarii sistemului de invatamant, in special a monitorizarii la toate nivelurile, a descentralizarii si a eficacitatii si eficientei alocarii de resurse si colectarii datelor dezagregate si fiabile pentru masurarea performantei sale, cu accent pe reducerea disparitatilor dintre judete si comunitati;

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Portalul 55 se deschide la început de Mai! Urmează una dintre cele mai puternice zile pentru manifestarea schimbărilor dorite - ziua 5 din luna a 5-a!   Cazurile de depresie cresc dramatic la copiii cu vârsta între 11 și 14 ani și la adolescenți (Anchetă)

2. Asigurarea accesului universal la educatie prescolara, primara si secundara pentru toti copiii, mai ales in cazul copiilor ce provin din comunitati sarace, rurale sau rome. Asigurarea accesului copiilor din comunitati vulnerabile la educatie prescolara si scolara trebuie realizata prin: a. cresterea numarului de gradinite cu program normal sau prelungit si de gradinite estivale, inclusiv in comune sau localitati cu numar redus de copii de varsta prescolara; b. cuprinderea in programe ”A doua sansa” a copiilor, tinerilor sau adultilor care nu au fost niciodata la scoala sau care au abandonat invatamantul obligatoriu; c. pregatirea cadrelor didactice pentru schimbarea atitudinii lor fata de copiii romi.

Pentru ca tot mai multi copii sa beneficieze de dreptul la educatie, Salvati Copiii organizeaza in fiecare an Festivalul Brazilor de Craciun. Acest eveniment este special dedicat strangerii de fonduri destinate copiilor aflati in dificultatea de a merge la scoala. In cele 14 editii organizate pana acum, Salvati Copiii a strans peste 3 milioane de euro, bani care au ajuns la 23.260 de copii.

3. Imbunatatirea calitatii educatiei printr-o mai buna formare initiala si continua a profesorilor. Obiectivul presupune: formarea continua a cadrelor didactice si a consilierilor scolari,schimb de bune practici intre profesori, cresterea numarului de profesori de sprijin pentru copiii cu cerinte educationale speciale; pregatirea cadrelor didactice pentru lucrul cu elevii cu cerinte educationale speciale si cresterea numarului acestora, examinarea obligatorie a cadrelor didactice cu un psiholog, atat scris, cat si oral, aplicarea de chestionare de feedback lunare pentru elevi, cu privire la profesori si ore.

4. Curriculum modern, actualizat stiintific si bazat pe cercetari si bune practici privind educatia copiilor. Obiective secundare: programa scolara actualizata si restructurata, bazata pe aplicare, nu pe memorare; schimbarea modului de predare prin cresterea proportiei metodelor specifice educatiei non-formale utilizate in orele de curs; introducerea treptata, in materiile din trunchiul comun, a unor elemente despre istoria si cultura altor popoare; asigurarea manualelor scolare gratuite (cu adevarat) pana la clasa a XII-a inclusiv.

5. Incluziunea scolara a copiilor cu dizabilitati. Pentru o mai buna integrare scolara a copiilor cu dizabilitati, propunem: a. elaborarea unei politici nationale ample si specifice pentru respectarea drepturilor copilului cu dizabilitati si alocarea de resurse pentru implementarea lor; b. Asigurarea unor servicii de baza (precum educatia, sanatatea) accesibile si adaptate pentru copiii cu dizabilitati si acordarea de sprijin familiilor copiilor cu dizabilitati, in mod special, sporirea eforturilor de includere a copiilor cu dizabilitati in sistemul de invatamant de masa; masuri pentru un transport adaptat: rampe automate, covoare tactile, anunturi sonore in mijloacele de transport in comun, semafor adaptat, peroane adaptate ; dotarea scolilor cu echipament modern pentru desfasurarea orelor de curs si pentru accesul si participarea elevilor cu dizabilitati: laboratoare moderne, materiale didactice de calitate, echipament special pentru persoanele cu dizabilitati; c. Curriculum si evaluari cu adevarat adaptate copiilor cu dizabilitati.


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri