Pentru a calcula totalul de cafeina, trebuie sa luam in considerare cantitatea aproximativa din fiecare cana de cafea. Aceasta variaza destul de mult in functie de reteta fiecarui tip de cafea, de originile cafelei, precum si de tipul de cafea consumata

Comunicat de presa

Atunci cand vorbim despre cafeaua pe care o consumam in fiecare zi, ne gandim la efectul energizant pe care il are sau gustul foarte bun care ne trezeste inca de dimineata. In plus, un consum moderat de cafea ne imbunatateste performanta fizica si mentala, ne face mai alerti si ne da o stare de bine, fiind parte a unui stil de viata echilibrat.

Important este sa evaluam si continutul de cafeina al cafelei pentru a vedea care este cantitatea totala consumata pe parcusul unei zile si a ne asigura ca avem un consum moderat de cafea in fiecare zi. Studiile mentionate de Nescafe arata ca aproximativ 300 miligrame de cafeina pe zi reprezinta o cantitate sigura pentru o persoana adulta cu o stare de sanatate buna. cafea, cafeina

Pentru a calcula totalul de cafeina, trebuie sa luam in considerare cantitatea aproximativa din fiecare cana de cafea. Aceasta variaza destul de mult in functie de reteta fiecarui tip de cafea, de originile cafelei, precum si de tipul de cafea consumata. Spre exemplu, la o cana de 150 ml cafeaua solubila va contine aproximativ 60 mg de cafeina, iar cana de cafea macinata aproximativ 85 mg de cafeina.

Important este sa ne preparam corect cafeaua si sa nu adaugam mai multa cafea decat este necesar pentru a avea efecte benefice asupra organismului. Astfel, pentru o cana de cafea solubila se adauga doar doua lingurite de cafea solubila pura la 150 ml apa.

Referitor la cafeina, aceasta nu se gaseste doar in cafea, ci si in fructele si in frunzele a mai mult de 60 de specii de plante si are rol de aparare naturala a plantei impotriva microorganismelor patogene. Asupra organismului uman cafeina are un efect excitant moderat, care poate imbunatati timpul nostru de reactie la orice stimul, ne tonifica organismul, poate imbunatati capacitatea de concentare si reduce starea de oboseala. Imediat dupa consumare, cafeina va fi absorbita rapid de organismul nostru.

In functie de metabolismul si organismul fiecaruia, persoanele au o sensibilitate diferita la cafeina, insa un consum moderat de cafeina si implicit de cafea va avea efecte benefice asupra organismului. Cafeaua naturala este parte a unui stil de viata echilibrat ce include exercitii fizice regulate si o alimentatie diversificata.

Surse citate:
• Bruce M.S. et al. British Journal of Clinical Pharmacology,22: 81-87. 1986
• Lecos C. The latest caffeine scorecard. FDA Consumer, March 1984.
• Stavric B. et al. Variability in caffeine consumption from coffee and tea: possible significance for epidemiological studies. Fd Chem Toxic 26(2):111-118. 1988.
• http://www.coffeeandhealth.org/all-about-coffee/caffeine/


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Aceasta este cantitatea corecta de cafeina pe care ar trebui sa o consumam!.