Tu stii de cate calorii psihologice ai nevoie zilnic?

12:11, 14 Noiembrie 2011 publicat în Psihologie165 share-uri

Conceptul de calorii psihologice (stroke-uri) provine din constatarea ca anumiti stimuli din viata noastra au un rol "nutritiv" pentru psihic.

Mersul prin multime – 2 stroke-uri (calorii psihologice)

Citeste si:
Cum se transformă corpul în timpul postului?
Cum se transformă corpul în...

O privire scurta – 3 stroke-uri (calorii psihologice)

Un scurt contact – 4 stroke-uri (calorii psihologice)

Citeste si:
Cum ținem post fără să ne punem în pericol sănătatea? 2 reguli de...
Cum ținem post fără să ne...

Darea sau primirea unei informatii – 5 stroke-uri (calorii psihologice)

Salutul – 7 stroke-uri (calorii psihologice)

O strangere de mana – 10 stroke-uri (calorii psihologice)

O privire aspra – 11 stroke-uri (calorii psihologice)

O privire blanda – 12 stroke-uri (calorii psihologice)

O observatie – 13 stroke-uri (calorii psihologice)

O cearta scurta – 15 stroke-uri (calorii psihologice)

Un suras – 17 stroke-uri (calorii psihologice)

Un compliment – 20 stroke-uri (calorii psihologice)

O palma – 21 stroke-uri (calorii psihologice)

Darea sau primirea unei lovituri – 23 stroke-uri (calorii psihologice)

O imbratisare – 25 stroke-uri (calorii psihologice)

Un sarut – 30 stroke-uri (calorii psihologice)

O mangaiere – 33 stroke-uri (calorii psihologice)

O conversatie lunga – 35 stroke-uri (calorii psihologice)

O disputa importanta – 40 stroke-uri (calorii psihologice)

Intimitatea – 50 stroke-uri (calorii psihologice)

Este evident faptul ca aceste valori sunt orientative si pot fi oricand contestate. Introducerea de elemente masurabile in domeniul de calorii psihologice nu poate sa nu ridice semne de intrebare. Cat de exact putem spune de pilda ca un sarut echivaleaza cu trei strangeri de mana, cu zece priviri scurte sau cu un compliment si jumatate? Oricum, indiferent de obiectiile care i s-ar putea aduce, teoria legata de calorii psihologice (stroke-uri) exprima o realitate psihologica de care studiul comunicarii interpersonale nu poate sa nu tina cont.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri