20 Noiembrie 2020 publicat în Psihologie 70 share-uri

Comunicarea nonverbală este actul de a transmite un gând, un sentiment sau o idee prin gesturi fizice, postură și expresii faciale.

Mâini și picioare

Poziția și mișcarea picioarelor și mâinilor pot oferi, de asemenea, informații:

- brațele încrucișate pot sugera defensivitate, dorința de a se proteja sau lipsa disponibilității de a împărtăși informații;

- brațele deschise sau relaxate ar putea sugera disponibilitatea de a comunica;

- picioarele încrucișate, ar putea sugera că persoana respectivă se simte inconfortabil cu tine sau cu direcția în care merge ședința de terapie;

- o persoană ar putea să își încrucișeze picioarele atunci când dorește să încheie discuția sau nu are chef să discute un anumit subiect;

- bătând sau zgâlțâind picioarele - poate indica nervozitate, neliniște, plictiseală sau chiar iritare.

Tonul vocii

Tonul vocii poate fi, de asemenea, informativ. Este un client concis, vorbește repezit, punând accent pe anumite cuvinte?- ar putea fi supărat sau frustrat. Vorbește încet, de parcă ar cântări fiecare cuvânt? - s-ar putea să ia în considerare ceva nou sau să împărtășească ceva dureros. Un ton redus și liniștit al vocii ar putea indica tristețe sau jenă. Vorbirea pe un ton mai răspicat sau mai rapid decât de obicei ar putea sugera nervozitate, rea-credinţă sau teamă.

Atenția unei persoane poate contribui la dezvoltarea înțelegerii comunicării personale nonverbale, precum și a stilurilor de comunicare ale altora.Înțelegerea și conștientizarea propriilor expresii faciale sau posturi poate spori conștiința de sine și te poate ajuta să comunici mai eficient cu ceilalți.

De exemplu, în timp ce vorbește, o persoană s-ar putea gândi activ la gesturi, tonul vocii, contactul vizual și mișcarea corpului și să ia în considerare reacția celeilalte persoane la aceste aspecte ale comunicării.

Stresul joacă, de asemenea, un rol important în comunicarea nonverbală. Persoanele stresate tind să interpreteze greșit oamenii mai ușor și pot trimite semnale verbale care îi încurcă pe ceilalți.

O mai bună gestionare a stresului poate îmbunătăți comunicarea verbală și relațiile.

Menținerea conștientizării emoțiilor personale și ale altora este, de asemenea, importantă în recunoașterea și înțelegerea indicilor nonverbali ai altei persoane.

“Atunci când comunicarea nonverbală este adesea incongruentă cu cuvintele rostite, alții s-ar putea să nu fie siguri de intenții și ar putea fi dificil să aibă încredere în ceea ce spune o persoană. Un individ poate transmite, de asemenea, nonverbal, o anumită emoție pe care alții o consideră descurajantă, cum ar fi un sentiment de judecată sau agresivitate. Este posibil ca acest lucru să nu apară în cuvintele rostite ale individului și este posibil ca indivizii să nu fie conștienți de mesajul trimis de indicii nonverbali. Prin urmare, evaluarea reacțiilor altora și deschiderea liniilor de comunicare poate oferi o perspectivă asupra modalităților de a alinia mai bine comunicarea verbală și nonverbală”, conchide psihologul Laura-Maria Cojocaru.

* Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI) și președinte și fondator al Asociației ”Generația Iubire” este Psihoterapeut şi Trainer în Programare Neuro-Lingvistică. A studiat natura minţii umane urmând 9 formări profesionale cu abordări diferite - psihoterapie integrativă, hipnoză clinică, relaxare și psihoterapie ericksoniană, psihoterapie de cuplu și familie, psihologie clinică, neuro-programare lingvistică, terapii florale Bach, consultant Panorama Socială, instructor internațional yoga, formator.


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri