Oamenii privesc cu suspiciune scrisorile electronice si instiintarile diverse care sosesc zilnic prin intermediul e-mailului de pe adrese necunoscute si nu au incredere in totalitate nici in cele sosite de pe adresele de e-mail ale prietenilor, se arata intr-un studiu efectuat de cercetatori americani.Spre deosebire de comunicarea scrisa clasica, unde oamenii sunt predispusi sa asterna lucruri adevarate, in comunicarea prin intermediul e-mailului, oamenii omit sa spuna adevarul in intregime.

Oamenii privesc cu suspiciune scrisorile electronice si instiintarile diverse care sosesc zilnic prin intermediul e-mailului de pe adrese necunoscute si nu au incredere in totalitate nici in cele sosite de pe adresele de e-mail ale prietenilor, se arata intr-un studiu efectuat de cercetatori americani. Acestia au descoperit ca, prin intermediul scrisorilor electronice, oamenii manifesta tendinta de a minti mai mult decat o fac in cazul scrisorilor obisnuite.

Spre deosebire de comunicarea scrisa clasica, unde oamenii sunt predispusi sa asterna lucruri adevarate, in comunicarea prin intermediul e-mailului, oamenii omit sa spuna adevarul in intregime.

Cercetatorii au ajuns la aceasta concluzie in urma unui experiment efectuat in randul unui grup de studenti. Fiecarei persoane in parte i-au fost acordati 90 de dolari si i s-a cerut sa imparta banii primiti cu prieteni si cu necunoscuti. In mod obligatoriu, oferta de impartire a banilor trebuia trimisa fie prin intermediul e-mailului, fie printr-o scrisoare obisnuita.

Citeste si:
Telemunca: 5 sfaturi esențiale pentru work from home 
Telemunca: 5 sfaturi...

Se pare ca 92% dintre persoanele care au apelat la e-mail au mintit in legatura cu suma totala de bani pe care trebuiau sa o imparta, rezervand doar pentru ei doua treimi din suma. Pe de alta parte, dintre cei care au scris scrisori clasice, doar 64% au mintit in legatura cu suma de bani.

Psihologii pun aceste rezultate pe seama faptului ca, in comunicarea scrisa, componenta non-verbala lipseste. In dialogul scris nu exista gesturi, mimica sau contact vizual ceea ce duce la o interpretare gresita a informatiei si chiar la inselaciune premeditata.

Citeste si:
Psihologia culorilor: Proprietățile psihologice ale celor 11 culori...
Psihologia culorilor:...


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri