Aurora Liiceanu: Media este vinovata de promovarea femeii ca obiect sexual

12:09, 8 Septembrie 2011 publicat în Social

Aurora Liiceanu sustine ca mass-media post-decembrista promoveaza femeia ca obiect sexual, iar din aceasta cauza barbatii preiau un comportament misogin fara macar sa-si dea seamna.

Dar nu doar comportamentul barbatilor sufera, ci si femeile sunt influentate in sens negativ. Pe plan profesional, explica psihologul, apare conflictul intre a te promova pe baza competentelor, a creierului, sau pe calea sexului. „Intervine aceasta divergenta si se demonstreaza ca pe calea a doua si cu bani uneori se ajunge mult mai repede si mai sus” social, sustine Aurora Liiceanu, potrivit publicatiei Adevarul.

In nenumarate randuri, Garbo a atras atentia asupra acestui fenomen ce aduce un deserviciu imens femeilor din Romania. Vorbim despre o societate in care rolul predominant al femeilor, asa cum il prezinta industria mass-media, este acela de a asigura distractie unui public masculin, sumar imbracate si cu un comportament ce transmite conotatii sexuale. Atfel, modelul pe care si-l asuma tinerele fete este acelasi cu cel pe care il vad la televizor, dupa cum aratam intr-un articol mai vechi.

Citeste si:
Chirurgia robotică poate salva fertilitatea pacientelor în cazul...
Chirurgia robotică poate...

Un exemplu recent in constituie videoclipul cantaretului Marcel Pavel feat 1Q Sapro:

Citeste si:
O femeie din 4 se simte complet neajutorată după pierderea unei...
O femeie din 4 se simte...

Aceasta problema a inceput sa fie destul de vizibila in spatiul public romanesc. Chiar ieri, Agentia pentru monitorizarea presei Active Watch din Romania, a dat publicitatii un studiu cu privire la modul cum este portretizata femeia in mass-media romaneasca.

Proiectul se numeste Altfem si se desfasoara sub sloganul "Putem Altfem?", cu aluzie la alte strategii mediatice care sa transmita mesaje nediscriminatorii la adresa femeilor.

In urma unei cercetari cantitative care a vizat programe TV, publicitate TV si continutul din presa scrisa, studiul Active Watch a demonstrat ca rolulurile predominante pe care le gasim in mass-media cu privire la femei sunt acelea de mama, model si vedeta de show-biz si aici (fara a lua in discutie rolul de mama unde dezbaterea este alta), revenim la comentariul facut de doamna Aurora Liiceanu.

Despre proiectul ALTFEM coordonat de Active Watch, Garbo.ro va comenta intr-un articol mai amplu.

Update: Citi despre conferinta Altfem in articolul Garbo: "Obiecte sexuale sau gospodine. Asa ne prezinta Televizorul"

Foto front si main: Shutterstock


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri