Stim cu totii senzatia aceea de conflict cu propriul stomac cand stii ca nu a trecut mult de cand ai mancat, insa te roade. De ce sa nu ii dai ceva cu adevarat sanatos si delicios?

 
1. Smoothie la farfurie

Cand nu stii ce sa mai prepari de mancare inseamna ca ai nevoie de un smoothie inspirational si plin de nutrientii care sa iti ajute organismul sa functioneze ca dupa un bine-meritat restart. Ca sa pregatesti un smoothie perfect pentru diminetile petrecute acasa dar in egala-masura potrivit pentru micul dejun de la birou, ai nevoie de: o banana, cateva felii de mar, cateva felii de zucchini pentru o culoare pe care n-o vei uita prea usor si seminte de chia. Decoreaza cu seminte de rodie, niste catina de la congelator si polen.

Polenul de albine ar trebui sa nu lipseasca din smoothiurile tale - este atat de important incat a fost numit „hrana zeilor“; iar astazi avem nevoie din ce in ce mai mult de el intrucat combate obosela cronica si stimuleaza energia naturala. Il gasesti aici sub forma de granule, alaturi de ale produse naturale, ideale pentru o alimentatie sanatoasa.

2. Un mic-dejun simplu si hranitor

Oul, asa cum am invatat de mici, este un aliment deosebit de pretios pentru alimentatia noastra. Potrivit authoritynutrition.com, colina, o substanta ce face parte din complexul vitaminic B, se gaseste in cantitati importante in galbenusul oului si are joaca un rol deosebit de important in procesul de invatare si memorare. Iar albusul nu contine grasimi sau colestrol, ci este bogat in proteine care cuprind toti aminoacizii esentiali, atat de bine proportionati incat, datorita lui, oul a devenit referinta standard pentru compararea calitatii proteinelor din alte alimente.

Un mic-dejun cu oua ochiuri, paine coapta pe vatra si o mana de legume date la cupator pentru jumatate de ora: cartofi, ceapa, morcovi, varza de bruxelles, si pastarnac, este mai mult decat suficient pentru a-ti incepe ziua in forta.

3. O salata rapida si foarte satioasa

Daca am avut o perioada in viata noastra in care pregateam salata doar cu gandul ca ne va ajuta sa ne mentinem silueta, acum salatele au devenit parte integranta din vietile noastre ocupate si le iubim pentru ca se prepara rapid. Cu putina creativitate poti obtine o masa deosebit de satioasa cu doar cateva ingrediente: linte fiarta, morcovi, seminte de canepa, salata verde, putin otet balsamic si cativa stropi de ulei de masline.

Lintea a devenit in ultimii ani un aliment popular in randul vegetarienilor datorita faptului ca este bogata in proteine si saraca in grasimi. Asa cum aflam de pe organicfacts.net, lintea este o leguma udor de digerat, bogata in antioxidanti si in fibre, un aliment conceput parca special pentru o digestie eficienta.

4. Un pranz usor si foarte savuros

Cand ai in frigider legume in tonuri apetisante, inseamna ca te asteapta o masa delicioasa. Stimularea vizuala ne aduce intr-un loc bun al aprecierii alimentelor proaspete si cu o valoare nutritiva importanta. O mana de orez salbatic fiert devine elementul de suport intr-o astfel de farfurie. Adauga sfecla cruda rasa, cateva frunze de patrunjel, un amestec de kale, ceapa rosie si lamaie. Te vei alege cu o portie sanatoasa si delicioasa.

Fara indoiala vedeta acestui preparat este sfecla rosie. In medicina naturista, aceasta leguma este o adevarata legenda datorita proprietatilor sale vindecatoare in bolile sangelui, in cele tumorale sau ale ficatului.

5. Gustarea dintre mese - barcute cu humus

Stim cu totii senzatia aceea de conflict cu propriul stomac cand stii ca nu a trecut mult de cand ai mancat, insa te roade. Stomacul tau nu e foarte capricios, stii ca se va opri si daca ii dai o eugenie. Dar de ce sa nu ii dai ceva cu adevarat sanatos si delicios? Umple doua sferturi de ardei cu humus si decoreaza cu patrunjel, seminte de floarea soarelui si putin chilli ca sa accelerezi arderile si gustarea este gata!

Potrivit webmd.com, humusul este o sursa foarte bogata de acizi grasi esentiali omega-3, cu rol protector pentru sistemul cardiac si stimulenti excelenti ai intelectului. Mai mult, acest preparat culinar oriental furnizeaza cantitati importante de fier, vitamina B6, mangan, cupru si acid folic. Aminoacizii continuti imbunatatesc calitatea somnului si amelioreaza starea de spirit.

 
Dupa asemenea retete, nu putem sa va spunem decat pofta buna! Suntem convinsi ca aveti si voi retete grozave si sanatoase in plan pentru primavara aceasta. Speram sa ni le impartasiti si noua.
 

Featured foto by Lisovskaya Natalia via Shutterstock

 


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului FOTO. 5 retete simple si hranitoare de primavara, fara carne.