Comunicat de presă
De la bilete de avion cumpărate în cele mai inedite locuri și momente, până la valize pline cu obiecte neașteptate, românii demonstrează că fiecare călătorie este unică și că spontaneitatea este adesea la fel de importantă ca destinația în sine.
Bagaje pline de... personalitate
Întrebați care a fost cel mai neobișnuit lucru pe care l-au pus în bagaj, 37,3% dintre români au recunoscut că au împachetat ținute pentru toate scenariile posibile de vreme, chiar dacă, în realitate, au purtat aceeași combinație în fiecare zi. 28,1% dintre respondenți au admis că nu pleacă la drum fără un stoc generos de gustări „pentru orice eventualitate”, dovadă că cel mai mare inamic atunci când călătoresc este foamea.
Alte alegeri neașteptate?
- Un arsenal complet de medicamente, „just in case” (20,2%)
- Prea multe cosmetice și produse de igienă (17,2%)
- Pantofi în exces, purtând totuși aceeași pereche pe tot parcursul vacanței (15,1%)
- Echipamente de sport care nu părăsesc niciodată valiza (10,8%)
- O mulțime de cărți pe care nu le citesc și care doar îngreunează bagajul (10.5%)
- Chiar și lumânări sau difuzoare parfumate, pentru a face hotelul să „se simtă ca acasă” (2,5%)
Zboruri rezervate în momente neconvenționale
Când vine vorba de rezervări, românii aleg momentul care li se pare cel mai potrivit, fără a avea întotdeauna un itinerariu bine pus la punct. 37,9% au spus că și-au rezervat un zbor în timp ce erau pe toaletă, iar 27,2% după o zi dificilă, în căutarea unei evadări rapide. 19.5% și-au făcut planuri spontane de călătorie cu prietenii la cafea, în timp ce 14.6% au rezervat zboruri în timp ce erau încă în altă vacanță, la muncă (19,1%), stăteau la coadă (10.4%) sau chiar în mijlocul unei petreceri (9,7%).
Românii demonstrează că dorința de a descoperi locuri noi nu are program fix, ci vine spontan, în cele mai neașteptate momente: la birou, în oraș, la coadă sau la petreceri. Kiwi.com este alături de aceștia tocmai pentru a le face planurile de călătorie ușoare, rapide și flexibile, indiferent când apare dorința de a explora lumea.
*Datele au fost colectate în perioada februarie-martie 2025, în cadrul unui studiu realizat de STEM/MARK pentru Kiwi.com.
Dincolo de nopțile nedormite – Inegalitatea tăcută cu care se confruntă comunitatea LGBT+
Studiu: 11% dintre români nu merg niciodată la evenimente culturale! Lipsa timpului și a banilor sunt principalele motive
Frica de stomatolog, o realitate ignorată: 75% dintre români se plâng de o sănătate orală proastă - sau foarte proastă
Între un copil de 14 ani și un bărbat de 40 de ani NU există o relație de iubire. Nu a fost o poveste de dragoste. A fost abuz.