De asemenea, femeile adapostesc in mainile lor o diversitate mai mare de bacterii decat barbatii. Motivul? O posibila explicatie a fenomenului vine tot din partea oamenilor de stiinta. Diversitatea florei microbiene din mainile unei femei poate fi consecinta faptului ca femeile au o piele mai putin acida si mai grasa decat a barbatilor si folosesc mai des decat acestia felurite produse de hidratare si ingrijire a mainilor.

Multe dintre afectiunile de care ne lovim astazi ar putea fi prevenite daca am acorda atentia cuvenita unui gest aparant banal, insa extrem de important pentru sanatatea noastra: spalatul mainilor. Este una dintre cele mai simple si sigure metode de a tine deoparte microbii, ne invatau parintii nostri in copilarie. Si bine ne invatau... caci o singura palma reprezinta gazda perfecta a nu mai putin de 150 de specii de bacterii, se arata intr-un studiu efectuat de cercetatori din Statele Unite ale Americii.

In cadrul studiului ale carui rezultate au fost publicate in Proceedings of the National Academy of Sciences au participat 51 de persoane. Cu ajutorul unui sistem avansat de scanare genetica au fost studiate cele 102 maini si au fost descoperite aproximativ 4742 de bacterii, dintre care doar 5 specii au fost identificate pe toate mainile. In mod surprinzator, s-a constatat ca numarul bacteriilor acumulate de mainile femeilor este mai mare decat cel acumulat de mainile barbatilor.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Ai grijă întotdeauna de mâinile care te-au crescut

“Am descoperit mai multe specii de bacterii decat ne-am asteptat initial. Si ceea ce ne-a uimit cu adevarat a fost faptul ca exista o diferenta clara din punct de vedere al diversitatii microorganismelor existente in maini nu numai intre indivizi diferiti, dar si intre mainile aceluiasi individ. Acest lucru se poate datora si suprafetelor sau lucrurilor cu care mainile vin in contac”, a declarat Rob Knight, unul din coautorii studiului.

“Marea majoritate a bacteriilor care se gasesc pe trupul unui om sunt fie inofensive, fie benefice, o mica parte din acestea fiind bacterii patogene, raspunzatoare in mod direct de infectii si imbolnaviri”, a afirmat Noah Fierer, asistent profesor in cadrul Universitatii Colorado. Cercetatorii subliniaza importanta spalarii frecvente pe maini, insa in acelasi timp sunt de parere ca prin spalare bacteriile aflate la suprafata pielii nu sunt eliminate in totalitate. Imediat dupa spalare, o mare parte din flora bacteriana se reface.