14 Decembrie 2017 publicat în Cultura 125 share-uri

Intr-o posibila evaluare a calatorilor, se poate afirma ca Dumitru Prunariu este singurul roman din toate timpurile care a calatorit cel mai mult, la cea mai mare distanta, atingand cea mai mare viteza si, probabil, romanul care a oferit cele mai multe autografe pe toate meridianele lumii.

6. „O mare parte a locuitorilor planetei nu au cultura protectiei mediului si nu inteleg consecintele activitatilor lor in raport cu mediul. O astfel de cultura trebuie educata si impusa. Daca este educata si impusa cateva generatii, intra in cultura acelei societati si se transmite apoi cu eforturi minime. Multe proiecte la scara mai mica sau mai mare cauta sa realizeze aceste deziderate. Ca sa fie eficiente pe termen lung, trebuie sa incorporeze in elaborarea si desfasurarea lor elemente de baza ale psihologiei individului, de grup si la nivelul societatii careia li se adreseaza. [...] Noi trebuie sa invatam sa reciclam totul la nivelul planetei.”

7. „Inteleg mult mai acut ceea ce inseamna planeta noastra si necesitatea de a o proteja prin toate aceste metode de a nu o rani si de a ii dezvolta din nou plamanii care sa ne asigure noua oxigenul. Si industrii curate; industrii curate, nepoluante. Planeta este un organism viu. Facem o mare eroare daca nu il interpretam ca pe un organism viu. Desigur, particele din acel organism viu suntem noi, oamenii. Dar si pamantul este un organism viu [...] chiar si pamanatul este un organism viu care si el trebuie ingrijit intr-un anumit fel pentru a produce tot pentru noi.”

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Ce să facem dacă oamenii ne dezamăgesc?

Iti recomandam aceasta biografie a lui Doru Dumitru Prunariu, disponibila in libraria online Elefant.ro:

8. „Studiul astronomiei in liceu i-ar ajuta sa inteleaga mult mai bine relatia omului cu Universul. Este esential sa intelegem unde traim ca spatiu si timp, care este locul nostru in Sistemul Solar, in Galaxie, in Univers, ce ne inconjoara si incotro ne indreptam ca umanitate. Societatea bazata pe cunoastere, esentiala pentru evolutia oricarei societati intr-un mediu concurential unde doar inteligenta si cunoasterea pot asigura progresul, nu poate fi promovata fara studiul aprofundat al catorva stiinte de baza intre care astronomia, astrofizica si stiintele spatiale care ocupa astazi un loc strategic.”

9. „Atata timp cat spiritul este lasat sa zboare liber, dezvoltarea, cunoasterea si progresul sunt asigurate!”

10. „Sunt roman, am fost, voi fi roman si desi ma consider cetatean al planetei, sunt cel care pe linia aceasta cosmica reprezinta Romania oriunde este nevoie.”

*Selectie realizata din cartea „Dumitru-Dorin Prunariu biografia unui cosmonaut” semnata Annie Musca si din diverse interviuri acordate in timp.

Credite foto: Dumitru Prunariu