Iată ce poți să faci ca să te simți mult mai relaxată și pregătită pentru ziua următoare:

Momentele de relaxare sunt esențiale pentru sănătatea ta fizică și mentală, cu atât mai mult după o zi plină la birou. Chiar dacă de cele mai multe ori tot ce faci odată ce ai ajuns acasă e să stai pe canapea în fața televizorului, există multe alte modalități care te ajută să scapi de stresul acumulat.

Iată, așadar, ce poți să faci ca să te simți mult mai relaxată și pregătită pentru ziua următoare:

Lasă muncă în urmă

Pentru început trebuie să te detașezi complet de munca de la birou. Asta înseamnă să lași laptop-ul la birou și închizi notificările pe mail, în cazul în care primești vreun mail întârziat care te poate distrage.

Chiar dacă pentru unele persoane e mai dificil să nu se gândească la câte au de făcut la birou, acest lucru nu face decât să crească nivelul de stres. În consecință, nu o să te poți odihni bine și o să ai probleme cu somnul, așa cum arată studiile celor de la sleepfoundation.org. Drept urmare, te vei trezi mai obosită și nu o să fii pregătită pentru ziua de muncă.

Dă frâu liber imaginației

Chiar dacă poate suna a clișeu, lucrurile care îți fac plăcere nu doar că fac timpul să treacă mai repede, ci și să te detașezi complet de stres. Lucru cu atât mai adevărat în cazul activităților care îți stimulează imaginația, așa cum este cititul unei carti straine. O poveste bună te captivează complet și te ajută să uiți de grijile de zi cu zi.

Mai mult decât atât, cititul te ajută să îți dezvolți vocabularul și să îți îmbunătățești memoria, abilități care se vor dovedi extrem de utile și în activitatea de la locul de muncă.

Pune-te în mișcare

Dacă ești genul de persoană activă, atunci e bine să știi că mișcarea este nu este benefică doar sănătate și ca să ții sub control greutatea, ci și să îți eliberezi mintea de stres. Acest lucru se întâmplă deoarece atunci când faci mișcare creierul eliberează endorfine, hormoni ai fericirii, care te ajută să te simți bine.

Nu trebuie neapărat să mergi la sală sau să faci exerciții fizice intense. Poți opta pentru măcar jumătate de oră de alergare sau chiar yoga, care îmbină diferite tehnici de relaxare și respirație, toate cu scopul de a scăpa de stres.

Meditează

Spre deosebire de exercițiile fizice, meditația te ajută să te concentrezi mai mult pe respirație și pe gânduri. În timpul meditației, creierul intră într-o stare similară cu cea a somnului, însă aduce câteva beneficii în plus care te ajută să controlezi mai bine stresul.

Meditația se concentrează pe momentul prezent și pe exerciții mentale, astfel încât să înveți să nu te mai gândești la situațiile stresante și să te detașezi complet de griji. Există mai multe tehnici de meditații pe care le poți aborda, precum cele orientate spre activități, spirit sau mindfulness, bazate pe trăirea momentul prezent.

Meditația este una din metodele perfecte ca să scapi de stres, însă orice altă activitate care îți face plăcere te poate ajuta să te simți mai bine și să uiți de griji. Atât timp cât te deconectezi complet de munca de la birou, poți să explorezi tehnici și activități care te vor ajuta pe termen lung să fii mai relaxată și să te simți bine.

Sursă foto: Shutterstock


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Cum să te detașezi de muncă după ce ai ajuns acasă - 4 sfaturi de care să ții cont.