Sufar de mania amanarii. RSVP este intotdeauna o notiune neclara pentru mine si tind sa cred ca lucrez mai bine atunci cand sunt nevoita sa fac totul pe ultima suta de metri. Sunt mai lenesa atunci cand nu am mai nimic de facut si imi gestionez incredibil de bine timpul atunci cand am sarcini multiple de dus la indeplinire.
Daca procrastinarea iti pericliteaza viata personala sau profesionala, atunci este nevoie sa iei masuri. Daca nu reusesti sa iti faci timp pentru lucrurile importante, desi intr-un moment de maxima sinceritate recunosti ca ai putea, daca amanarea te afecteaza, atunci este cazul sa iti revizuiesti comportamentul.
Jurnal de bord
Pentru inceput, noteaza-ti intr-un carnetel cand anume tinzi sa amani, ce faci in locul sarcinii respective si daca a fost bine ca ai amanat sau nu. De exemplu, ai de predat un proiect importanta, ai un deadline strans. In loc sa treci la treaba, pierzi timpul raspunzand la mailuri, navigand pe internet in cautarea unor informatii mai putin importante decat cele pentru proiect. In acest caz, procrastinarea nu este buna. Daca in schimb, alegi sa te relaxezi, iti iei cateva minute libere inainte de a incepe, atunci inseamna ca iti iei toate masurile astfel incat sa te pregatesti cat mai bine pentru realizarea proiectului. Acest mini jurnal te va ajuta sa intelegi mai bine situatiile in care actionezi gresit si vei invata sa le eviti.
De ce amanam lucrurile importante?
1. Perfectionismul. Iti doresti atat de mult ca un lucru sa iasa perfect, incat te blochezi. Nu esti multumita de ceea ce ai facut, gasesti intotdeauna nod in papura, esti cel mai mare critic al tau. Tine minte ca suntem cu totii oameni. Avem tot dreptul sa gresim si important nu este ca rezultatul muncii tale sa fie perfect, ci sa fi investit atat cat puteai in el.