Jurnal de bord
Pentru inceput, noteaza-ti intr-un carnetel cand anume tinzi sa amani, ce faci in locul sarcinii respective si daca a fost bine ca ai amanat sau nu. De exemplu, ai de predat un proiect importanta, ai un deadline strans. In loc sa treci la treaba, pierzi timpul raspunzand la mailuri, navigand pe internet in cautarea unor informatii mai putin importante decat cele pentru proiect. In acest caz, procrastinarea nu este buna. Daca in schimb, alegi sa te relaxezi, iti iei cateva minute libere inainte de a incepe, atunci inseamna ca iti iei toate masurile astfel incat sa te pregatesti cat mai bine pentru realizarea proiectului. Acest mini jurnal te va ajuta sa intelegi mai bine situatiile in care actionezi gresit si vei invata sa le eviti.
De ce amanam lucrurile importante?
1. Perfectionismul. Iti doresti atat de mult ca un lucru sa iasa perfect, incat te blochezi. Nu esti multumita de ceea ce ai facut, gasesti intotdeauna nod in papura, esti cel mai mare critic al tau. Tine minte ca suntem cu totii oameni. Avem tot dreptul sa gresim si important nu este ca rezultatul muncii tale sa fie perfect, ci sa fi investit atat cat puteai in el.