“Daca exista o criza de imagine sau de reprezentare a imaginii femeii in societatea romaneasca, “vina” apartine, intr-o masura insemnata, mesajelor venite din mass-media”, aflam din “Raportul de analiza media – Imaginea femeii in media romaneasca”, lansat saptamana trecuta de catre TBWABucuresti alaturi de partenerii sai, Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) si ActiveWatch – Agentia de Monitorizare a Presei (AMP).

Cele trei institutii pledeaza pentru o schimbare a imaginii femeii in societatea romaneasca si de aceea, impreuna cu prezentarea studiului “Imaginea femeii in societatea romaneasca. Raport de analiza media”, partenrii au lansat si campania ALTFEM.

 

De ce modul cum mass-media portretizeaza femeia, face rau femeilor?

 

Filmuletul de mai sus a fost prezentat in cadrul conferintei de lansare a raportului de cercetare privind imaginea femeii in societatea romaneasca - ALTFEM.


Rezultatele cercetarii subliniaza faptul ca spatiul audio-vizual este impregnat cu stereotipuri traditionaliste si sexiste, femeia avand un rol controversat (de la gospodina la obiect-sexual). 
Astfel, doar o treime dintre femeile invocate de jurnalisti sunt prezentate in calitatea de profesionisti sau experti iar in restul cazurilor acestea fiind prezentate ca actori sociali care isi dobandesc statutul datorita asocierii cu un barbat puternic ori datorita calitatilor fizice si sexuale.

Intreaga societate transmite, prin toate mediile de comunicare mesaje despre cum ar trebui sa fie comportamentul femeilor, cu ce trebuie sa se ocupe si care este rolul lor socio-profesional. Daca stereotipurile preluate mediatic le incadreaza pe femei in roluri stricte si limitative nu ne putem astepta ca ele sa se debaraseze prea usor de asteptarile pe care societatea pare sa le aiba de la ele. Si, potrivit portretului nostru mediatic pare ca rolul femeii este doar acela de mama, gospodina sau de persoana care distreaza si incanta audienta prin felul cum arata.