Cu putin timp in urma, s-a desfasurat Campania de ecologizare a Romaniei, Let’s Do it Romania, cand mii de oameni au iesit in natura pentru a strange gunoaie. Campania s-a bucurat de un real succes si solidaritate civica.

De data aceasta, specialista in politologie Alina Mungiu-Pipidi vine cu o initiativa etica: Sa curatam tara de coruptie! Ea este sustinuta de mai multe personalitati ale vietii publice, intre care jurnalistul Catalin Tolontan, analistul Cristi Ghinea, scriitorul Vasile Ernu, Teodor Tita si Toni Grecu si mai multe organizatii nonguvernamentale. Vedeti aici, echipa acestui proiect.

“Incurajez ideea Alinei Mungiu si a colegilor sai de la SAR (…) am invatat din propria experienta cit de important e ca oamenii sa vorbeasca jurnalistilor si institutiilor despre lucrurile care li se par ilegale. Mii de neprofesionisti ai informatiei care vad si vorbesc despre ce se intimpla in jurul lor, care, vorba Hertei Muller, <<macar se enerveaza si reactioneaza>> nu vor face niciodata treaba jurnalistilor, dar le-o vor potenta, le-o vor inlesni, le-o vor inspira. Cind un ziarist american spunea cindva ca <<sursele sint camera de panica a democratiei si ultimul refugiu al constiintelor>>, la acesti oameni se gindea”, argumenteaza Catalin Tolontan, pe blogul lui (n.r jurnalistul este cel care impreuna cu redactia Gazetei Sporturilor a deconspirat printr-o ancheta, abuzurile fostului ministru al Turismului, Monica Ridzi).

Vineri a fost lansat site-ul www.romaniacurata.ro care trebuie sa reprezinte unul dintre instrumentele luptei anti-coruptie. De exemplu, "ti s-a cerut spaga? Stii ceva despre o licitatie aranjata? Ai o firma, iar contractele merg intotdeauna la companiile clientelei politice?". Portalul Romaniacurata.ro iti ofera serviciile unui consultant pentru a sti ce sa faci, in astfel de cazuri.

Lansarea acestei initiative a luat prin surprindere grupurile parca anesteziate de ultimele evenimente socio-politice si a fost salutata pe forumurile de discutie cu exclamatia: “In sfarsit se intampla ceva!" Marturisec ca entuziasmul m-a cuprins de-opotriva si retraiesc, nu stiu de ce, semnificatia foarte puternica a sloganului de campanie al lui Barack Obama: “Yes, we can!” (Da, putem!) As vrea sa demonstram si noi ca putem sa le aratam celor care ne conduc ca nu suntem o masa docila de manevra, ca putem sa influentam opinia publica si deciziile politice, prin presiune si responsabilitate civica.