Comunicat de presa

Prima Caravană națională de informare și testare gratuită pentru boala celiacă desfășurată în România s-a încheiat, după un traseu de 2800 de km parcurși în întreaga țară. Evenimentul a fost organizat de Kaufland România și Asociația Română pentru Intoleranță la Gluten, în perioada 16 iulie – 30 august și a vizat diagnosticarea persoanelor care ar putea suferi de boală celiacă, acordarea de materiale informative celor deja diagnosticate și, în egală măsură, pregătirea cadrelor medicale de la nivel local pentru a pune bazele diagnosticării corecte.

Caravana „România fără gluten” a fost un demers prin intermediul căruia au fost oferite testări gratuite rapide de depistare a bolii celiace în 10 orașe din țară: București, Craiova, Iași, Galați, Constanța, Brașov, Cluj, Oradea, Timișoara și Sibiu.

În cadrul caravanei, 870 de persoane au fost testate pe loc pentru boală celiacă, iar cele nouă persoane care au fost depistate pozitiv au fost redirecționate către medici specialiști pentru investigații suplimentare.

Statisticile la nivel european estimează că 1% din populație suferă de boală celiacă. Rezultatele caravanei Romania fără Gluten confirmă pentru prima dată această statistică și la nivelul României.

Peste 1.500 de pacienți cu afecțiuni induse de gluten au participat la sesiunile de informare, iar evenimentele au cumulat peste 60 de ore de discuții, prezentări și testări.

Caravana a oferit în paralel și primul program de pregătire a medicilor pentru boală celiacă, prin care 370 de medici au participat la sesiunile de formare profesională, pentru perfecționare în diagnosticarea corectă a afecțiunilor induse de intoleranța la gluten. Cursul a fost acreditat de Colegiul Medicilor, și susținut de Centrul de Management pentru Boala Celiacă din cadrul Institutului Național pentru Sănătatea Mamei și Copilului „Alessandrescu-Rusescu”.

Persoanele deja diagnosticate cu boală celiacă au primit sfaturi privind abordarea corectă a dietei fără gluten și materiale educative din partea reprezentanților ARIG și a medicilor prezenți.

„Credem că implicarea face diferența și de aceea, în mod constant, luăm parte la acțiuni dedicate comunității și suntem bucuroși să oferim ajutor acolo unde este necesar. Caravana de testare pentru boala celiacă este un astfel de demers prin care venim în sprijinul celor care se confruntă cu această afecțiune, dar și pentru cei care vor să afle mai multe informații utile și sigure. Împreună cu partenerii de la ARIG, am pus la dispoziția tuturor posibilitatea testării gratuite sau întâlniri cu specialiști pentru sfaturi privind o dietă adecvată”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager, Kaufland România.