Comunicat de presa

In opinia psihologului Alexandru Plesea (foto), cunoscut si ca Antrenorul Mintii, adultii nu pot primi asa usor sfaturile si invataturile altora, din cauza egoului si a formarii personalitatii lor. Acestia primesc invataturile prin multe filtre, iar prin acest mecanism, informatiile se strecoara greu spre interiorul lor.

De cealalta parte, psihologul este de parere ca procesul de invatare la copil se realizeaza prin 3 functii:

1. emotii – sentimente – trairi: copiii memoreaza mai usor aspectele emotionale;

2. minte – memorie – concentrare: cu toate ca este cel mai greu proces pentru ei, copiii sunt rugati si pusi sa faca asta pentru a dezvolta aceste necesare abilitati;

3. miscari fizice – cele 5 simturi: in special vaz si atingeri, restul invatarii se face prin mecanicitate si imitare.

“Adultii invata mai greu pentru ca au asocieri mentale si emotionale involuntare. Prin comparatie, copiii invata mai usor pentru ca nu au asocieri mentale si emotionale ca ale adultilor, ei neavand experienta. Ei doar primesc si se bucura de ce au, traind in prezent. Din acest motiv, energia lor fizica depaseste cu mult energia fizica a oamenilor mari. Deviatiile comportamentale la adulti vin din continuitatea satisfacerii egoului, unde compasiunea, altruismul si munca in prezent, nu au continuitate sau sunt lasate pe ultimul loc”, explica psihologul Alexandru Plesea.

Cum pot invata adultii mai repede?

Psihologul este de parere ca adultii pot invata mai repede si pot fi cu adevarat productivi si eficienti in orice vor de la viata lor, daca isi aduc aminte de mecanismele de invatare din copilarie, care presupuneau:

1. sa se bucure de ce au deja;

2. sa puna inima, emotie, traire in tot ceea ce fac, chiar daca trimit un email;

3. sa stea cat de mult in Prezent, in Aici si Acum, cu gandurile si cu inima;