CP

Conform Organizației Mondiale a Sănătății și Food and Agricultural Oranization (FAO) dietele sustenabile sunt sănătoase, accesibile, sigure, echitabile, acceptate din punct de vedere cultural, au impact redus asupra mediului, inculd o varietate de alimente, sunt echilibrate din punctul de vedere al nevoilor energetice, conțin cantitați mici de carne sau pește, cantități reduse de grăsime, zahăr sau sare, cantități moderate de lactate și recomandă apa ca băutură preferată[1].

 

Un studiu al Global Data din 2019 arată că doar 4% dintre români au o dietă bazată pe plante. Totuși, 31% dintre mileniali, 27% din Generația X și 30% din Generația Baby Boomers  vor să crească consumul de proteină pe bază de plante. În 2020, la nivel european, doi din trei consumatori erau deschiși către schimbarea obiceiurilor alimentare pentru a proteja mediul[2].

Știați că o dietă pe bază de carne are un impact de 14 ori mai mare asupra mediului decât o dietă vegană?

În acest sens, fiecare brand Nestlé are un rol cheie în implementarea angajamentelor globale de sustenabilitate pentru a atinge obiectivul de emisii net zero până în 2025. Divizia Nestlé Professional, prin produsele din gama GARDEN GOURMET®, oferă consumatorilor nu doar o alternativă pe bază de plante pentru carne, ci și o modalitate pentru a fi cu un pas mai aproape de a-și atinge propriile obiective climatice[3]. Dietele pe bază de plante sunt recunoscute pentru faptul că oferă o amprentă ecologică mai bună[4]. Ca multe alte brand-uri Nestlé, GARDEN GOURMET® se află în trecerea către agricultura regenerativă. Din 2022, în Serbia, divizia Nestlé Professional a început să se implice în tranziția către agricultura regenerativă impreună cu furnizorul de soia și agricultorii. Acum, la finalul anului 2023, 50% din proteina de soia folosită la produsele GARDEN GOURMET® provine din agricultura regenerativă. Obiectivul fiind de a scala această ambiție, iar până în 2025 să fie atins pragul de 75%. GARDEN GOURMET® se concetrează pe două arii, sănătatea solului și biodiversitate. Pentru a menține un sol sănătos, fertil și bogat în nutrieți sunt folosite culturi care acoperă solul pe perioada iernii și îngrășământ organic.

 

”Gama de produse vegetale GARDEN GOURMET® este acum disponibilă în peste 500 de restaurante din România. Creșterea constantă a cererii pentru produsele pe bază de plante, semnalează faptul că sunt tot mai mulți români interesați de o dietă echilibrată și impactul aspura mediului înconjurător”, spune Ovidiu Tunaru, BEO Nestlé Professional.[5]

Pentru a reduce emisiile de GES, GARDEN GOURMET® a realizat o analiză asupra business-ului cu scopul de a identifica principalele trei arii care pot duce către reducerea emisiilor de carbon: ingrediente, operațiuni și ambalaje. Ambiția este de a reduce intensitatea carbonului de la –18% în 2023, la -40% în 2025. În acest moment, fabricile Nestlé din Europa folosesc 100% energie electrică regenerabilă. În 2024, obiectivul e ca 100% din proteina de soia folosită în produsele GARDEN GORUMET® să provină din Europa, pentru a reduce GES. Încă din 2022, pungile au la bază poliolefine și sunt proiectate pentru a fi reciclabile. Materiale din mono plastic și hartie urmând a fi intoduse în anii ce vor urma.

 

Gama GARDEN GOURMET® oferă o serie de avantaje pentru partenerii diviziei de out-of-home Nestlé Professional: alimentele de origine vegetală pot îmbunătăți percepția clienților asupra restaurantelor, soluțiile senzaționale din ingrediente pe bază de plante, o gamă variată de feluri de mâncare vegetariană pentru cei mai mofturoși consumatori. Produsele au o textură moale sau fibroasă, vin în forme diverse de la bucăți filet, șnițel, nuggets și hamburger, sunt foarte bogate în proteine, și se prepară foarte la tigaie, la grill, la cuptor sau în friteuză.

 

[1] FAO. Plates, pyramids, planet: Developments in national healthy and sustainable dietary guidelines: a state of play assessment.

[2] World Health Organization. Malnutrition: Key facts. 2021.

[3] Poore, J., & Nemecek, T. (2018), Reducing food’s environmental impacts through producers and consumers.