Comunicat de presă
Alimentația și stilul de viață reprezintă un ecosistem în cadrul căruia mecanismele psihologice guvernează relația copiilor cu mâncarea, activitățile fizice pe care aceștia le desfășoară zi de zi și, nu în ultimul rând, ambientul în care cresc cei mici. Ghidul „Cum să creștem copii sănătoși” are rolul de a îndruma atât părinții, cât și copiii, în a face alegeri sănătoase în ceea ce privește alimentația și stilul de viață al familiei.
„Obiectivul strategic Carrefour la nivel global este de a deveni lider mondial în tranziția alimentară pentru toți, oferind milioanelor de clienți, zi de zi și pretutindeni, produse alimentare de calitate, sănătoase și la un preț rezonabil. Sub umbrela Săptămânilor Tranziției Alimentare, promovăm, în magazine și online, gamele de produse mai sănătoase și prietenoase cu mediul. Anul acesta, campania s-a desfășurat în perioada 15 - 28 septembrie, iar lansarea Ghidului alături de KinetoBebe vine ca o completare firească a demersului inițiat în campanie, de a mânca mai bine, mai sănătos,” a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv Carrefour România.
Situația la nivel național în ceea ce privește supraponderalitatea la copii. De ce sunt atât de importante soluțiile ușor de implementat pentru a combate creșterea în greutate a copiilor?
34,6% din populația României este afectată de supraponderalitate. Doar 1 din 4 recunoaște și conștientizează riscurile asociate. Sursa: (OMS, 2022.)
| “Prevalența supraponderalității, inclusiv obezitatea, crește o dată cu vârsta copilului, ea fiind de 27,3% la copiii de 7-8 ani, de 31,4% la cei de 8-9 ani și de 34,6% la cei de 9-10 ani (χ2 = 39,01; p<0,001).” Sursa: (Studiul European Childhood Obesity Surveillance Initiative (COSI) – România, publicat în anul 2020.)
| Românii cheltuie pe hrană 40% din venituri, iar între 33% - 50% din aceasta ajunge direct în coşul de gunoi. Sursa: (UN Food Waste Index Report, 2021.)
| Doar 8% dintre români mănâncă sănătos și numai 11% fac sport. Sursa: (INS, 2021).
„Copiilor care au un surplus de greutate nu le este ușor. Sunt tachinați la școală, sunt lăsați pe banca de rezervă la ora de sport, sunt apostrofați în grupurile de prieteni și, odată cu venirea adolescenței, încep să își piardă din grupul de prieteni. Cel mai trist este faptul că ei sunt foarte predispuși și uneori chiar suferă de boli pe care, de altfel, doar adulții le au. Asociația KinetoBebe și Carrefour România au pus bazele unui proiect de educație și conștientizare în vederea combaterii creșterii numărului de copii care au tendințe de îngrășare. Ghidul combină informații despre modele comportamentale ale copiilor, modele și sugestii de exerciții fizice și, bineînțeles, informații foarte valoroase despre alimentația copiilor. Prin Ghidul de nutriție, copiii și părinții învață, printre altele, cum să mănânce mai sănătos, cum să aleagă alimentele sănătoase și la ce să renunțe”, a adăugat Ana Raluca Chisu, Fondator Asociația KinetoBebe.
Ghidul a fost elaborat de către o echipă formată din specialiști care acoperă o varietate de domenii: Șerban Damian, medic nutriționist, Irina Drăgan, psiholog, dr. Adina Dumitrescu, psiholog și Iulian Nicolae, kinetoterapeut pediatru. Ghidul oferă atât informații teoretice, cât și sugestii practice cu privire la cum alegem alimentele pe care le gătim, care este „ritualul” mesei începând cu cele mai fragede vârste, exemple de activități și jocuri psihologice menite să ajute copilul să-și schimbe obiceiurile și să accepte schimbările în ceea ce privește hrana, dar și exemple de activități fizice pe care să le facem în familie, astfel încât să devină rutina preferată a copiilor.
Te-ar putea interesa și:
Viggo Gold Signature Jacket - noul etalon al luxului The Art of Tailoring
Mega Mall găzduiește lansări și evenimente speciale în luna aprilie
Promenada Craiova se pregătește de concerte și spectacole de stand-up comedy cu unii dintre cei mai îndrăgiți artiști români
Kärcher curăță Teatrul Sică Alexandrescu și Piața Sfatului din Brașov
Tur-operatorul internațional Join UP! lansează în România vacanțe de vară de la 175 de euro și zboruri directe din 10 orașe din România
PRIMA EDIȚIE A FESTIVALULUI COFFeEAST A TRANSFORMAT ROMÂNIA ÎN EPICENTRUL CULTURII CAFELEI DIN EUROPA DE EST
500.000 de euro disponibili pentru ONG-uri mici și instituții de învățământ în 2024, prin Programul Start ONG
Parteneriat SOS Satele Copiilor & Pepco România: De Paște, campania Ursuleții Faptelor Bune vine în sprijinul a peste 1.000 de copii
MASSIMO DUTTI DEZVĂLUIE NOUL CONCEPT DE MAGAZIN ÎN LOCAȚIA DIN BĂNEASA SHOPPING CITY
Cotnari lansează campania ”Crama Transparentă” și îi invită pe iubitorii de vin să exploreze tradiția și inovația în producția de vinuri de calitate
PlantExtrakt lansează VerdioGast- primul produs natural pentru digestie, cu triplă acțiune
SAMEDAY anunță intenția de preluare a companiei de curierat Sprinter din Ungaria pentru a consolida rețeaua de puncte de livrare out of home
Cotnari devine partener oficial de vin al Galei Premiilor Gopo 2024
Federația Română de Gimnastică are un nou partener: HEINNER Electrocasnice
VIRTUWELL: Prima organizație pentru stare de bine și sănătate mintală digitală din România
HOT NEWS! Wella Professionals completează gama ULTIMATE REPAIR cu cea mai inovatoare mască intens reparatoare
McDonald’s a celebrat Ziua Mondială a Cărții și a demarat un proiect special cu suportul Asociației Curtea Veche
Notorious Stories a aniversat 4 ani de la înființare într-o atmosferă plină de eleganță și rafinament
La aniversarea de 10 ani, brandul Qilive by Auchan de electrocasnice & high-tech răsplătește aprecierea clienților
Secretul părului sănătos: Tratamentele profesionale în salon
GETT’s Salons: Ultima fiță în materie de beauty. Trendul este dictat nu de modele sau vedete, ci de femeile de afaceri
Leroy Merlin: Apetitul românilor pentru energie verde este în creștere, panourile solare nepresurizate, printre cele mai căutate
DIVA SĂRBĂTOREȘTE SEZONUL NUNȚILOR ÎN PRIMELE TREI WEEKENDURI DIN LUNA MAI
The Body Shop te invită să adopți un copac
Pentru toți cei care nu se mulțumesc cu o singură opțiune, Coca-Cola lansează două noi variante răcoritoare: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
KIKO MILANO SĂRBĂTOREȘTE DESCHIDEREA PRIMULUI MAGAZIN ÎN PARKLAKE SHOPPING CENTER!
FRF și ING Bank România anunță un parteneriat prin intermediul căruia competiția Cupa ISF devine Cupa ING
PUMA PALERMO LANSEAZĂ O NOUĂ COLECȚIE
NOUA COLECȚIE PRIMARK X PAULA ECHEVARRIA - ROCHII MUST-HAVE PENTRU ZILELE DE VARĂ
3, 2, 1… start! Pregătește-ți pielea pentru vară!
|