Comunicat de presă
Realizat cu sprijinul partenerilor de la Reveal Marketing Research, studiul oferă o imagine documentată despre factorii care influențează calitatea vieții în cadrul familiei, analizată pe cinci dimensiuni: interacțiunile cu familia, creșterea copiilor (parenting), stare de bine fizică, stare de bine emoțională și sprijin pentru persoanele cu dizabilități.
“Ne bucurăm că am avut șansa să folosim pentru acest studiu Scala pentru calitatea vieții familiei, un instrument de analiză folosit la nivel mondial pentru măsurarea satisfacției cu privire la diferite aspecte și interacțiuni din interiorul familiei. Am observat că pe primele locuri, la diferență mică, avem aspectele ce țin de interacțiunea cu familia și lucrurile legate de parenting, educație și socializare. Pe locul 3 ca importanță și impact asupra calității vieții de familie avem starea de bine fizică, unde procentele de satisfacție scad ușor. Abia pe locul 4 la nivel de satisfacție avem starea de bine emoțională, unde stresul, percepția asupra ajutorului extern îi determină pe români să se declare mai puțin mulțumiți. Pe ultimul loc apare zona de sprijin a persoanelor cu dizabilități din familie, unde doar aproximativ jumătate dintre respondenți spun că sunt mulțumiți de aspectele evaluate”, declară Magda Vișoiu, reprezentant Reveal Marketing Research.
Câteva dintre concluziile studiului, privind aspecte precum analiza interacțiunilor cu membrii familiei, felul în care categorii diferite de vârstă se raportează la aceștia și la ideea de parenting și care sunt stările care influențează și determină relațiile familiale sunt redate mai jos:
“Pe măsură ce societatea evoluează și accesul la informație și tehnici de dezvoltare personală iau amploare, am considerat necesară o abordare în profunzime a acestui subiect care influențează foarte mult viitorul societății și, implicit, calitatea vieții noastre. CIPRA și-a propus, încă de la început, să fie o voce în ceea ce privește îmbunătățirea calității vieții românilor, prin acces la informații documentate și validate de experți. Astfel, cel mai recent studiu CIPRA dorește să arate cât de mulțumiți sunt românii de viața de familie, ce înseamnă parenting-ul în 2022 și, în special, cum modelează aceste elemente evoluția noastră ca societate, percepții și vieți”, a declarat Constantin Bratu, președintele CIPRA.
Realizat pe baza metodologiei CAWI (Chestionare autoaplicate online), studiul a vizat un eșantion reprezentativ de peste 1000 de respondenți din mediul urban și rural mare, femei și bărbați cu vârsta de peste 18 ani.
Rezultatele integrale ale studiului pe cele 5 teme principale cu impact asupra calității vieții sunt disponibile integral pe site-ul oficial CIPRA, secțiunea Studii.
Studiul a fost lansat pe 10 mai și în Parlamentul României, prin intermediul unei dezbateri publice în cadrul Comisiei pentru egalitate de șanse pentru femei și bărbați din Camera Deputaților. Tema a fost Familia Românească în 2022 și a evidențiat premisele, prioritățile și nevoile familiei de azi, având drept scop formarea și menținerea unei familii sănătoase în societatea noastră.
„Am considerat inițiativa CIPRA extrem de utilă pentru societatea românească și ne-am bucurat să prezentăm public acest subiect actual și de interes general, deoarece ultimele decenii au demonstrat că familia autohtonă a trecut prin multe schimbări datorate contextului economic și dinamicii sociale, și, nu în ultimul rând, dezvoltării tehnologice. Dezbaterea și-a propus identificare factorilor care stau la baza percepției vieții de familie, care sunt plusurile și minusurile în funcție de categoriile sociale și de vârstă din care face parte eșantionul reprezentativ și cum putem să ne implicăm activ acolo unde trebuie pentru a construi un mediu sănătos, cu valori actuale și utile pentru familia anului 2022 ”, a declarat Dan Tanasă, Președintele Comisiei pentru egalitatea de șanse pentru bărbați și femei din cadrul Camerei Deputaților.
În susținerea demersului său de a oferi informații relevante și de calitate, CIPRA are alături un grup de experți în domenii relevante pentru misiunea aleasă, ce au rolul de a se implica activ în selecția și validarea informațiilor pe care CIPRA le va pune la dispoziția românilor pe www.cipra.ro.