In anul 2018, numarul de articole BIO de pe rafturile magazinelor Lidl a crescut cu 18%, ajungand la un total de 179 de produse cu aceasta certificare.
Comunicat de presa
Pentru a oferi consumatorilor o gama variata de produse de cea mai buna calitate, fabricate in mod sustenabil si cu o trasabilitate sigura, Lidl a continuat sa adopte politici de achizitii responsabile si, totodata, sa aduca la raft si mai multe produse organice. De exemplu, in anul 2018, numarul de articole BIO de pe rafturile magazinelor Lidl a crescut cu 18%, ajungand la un total de 179 de produse cu aceasta certificare.
De asemenea, pentru materii prime precum cacao, cafea sau ceai, Lidl urmareste certificarea acestora in concordanta cu standardele UTZ, Rainforest Alliance, Fairtrade sau BIO. Toate aceste demersuri sunt incluse in cel de-al doilea raport de sustenabilitate Lidl, lansat astazi, pentru perioada 1 martie 2017 - 28 februarie 2019.
in conformitate cu modelul sau de business responsabil, Lidl continua sa dezvolte gama de produse marca proprie certificate ecologic si implementeaza politici de sustenabilitate ce asigura gestionarea atenta a resurselor, trasabilitatea acestora, precum si calitatea materiilor prime folosite si a retetelor. in anul 2018, 179 de articole BIO s-au aflat pe rafturile magazinelor Lidl din Romania, cu 18% mai mult fata de anul precedent.
In plus, in acelasi an, a ajuns pe rafturile magazinelor gama de cosmetice organice Cien Nature, in care sunt utilizate ingrediente obtinute din agricultura ecologica precum ulei din seminte de rodie, ulei din seminte de macese, galbenele, roinita si hamamelis. Datele fac parte din cel de-al doilea raport de sustenabilitate Lidl, pentru perioada 1 martie 2017 – 28 februarie 2019, elaborat dupa standardele GRI (Global Reporting Initiative).
De asemenea, acelasi raport arata ca, pentru a asigura un consum responsabil si sustenabil in randul clientilor sai, pana in anul 2020, Lidl va utiliza doar cacao certificata in toate articolele marca proprie ce contin cacao, iar 30% din cafeaua comercializata va fi certificata conform standardelor UTZ, Rainforest Alliance, Fairtrade sau Bio. in plus, pana la sfarsitul anului 2022, Lidl va obtine certificarea a 100% din materiile prime pentru ceaiul verde, negru si roiboos prin Fairtrade, Rainforest Alliance, Bio sau UTZ si a 50% din materiile prime pentru ceaiul din plante si fructe.
Raportul de sustenabilitate Lidl cuprinde masuri, obiective si rezultate pentru patru arii de responsabilitate: 1. Resurse & Agricultura, 2. Lantul de aprovizionare & Procesare, 3. Operatiuni & Procese, 4. Clienti & Societate. Pornind de la punctele in care materiile prime sunt cultivate, prelucrate si transportate catre magazine, pana in punctul in care produsele ajung la clienti, aceste patru arii reprezinta Modelul Lidl de responsabilitate pe intregul lant de aprovizionare.
La baza raportului au stat temele de interes identificate ca fiind relevante pe plan local de catre angajatii, furnizorii, clientii si partenerii Lidl si structurate in functie de cele patru arii de responsabilitate. Printre cele mai importante teme, considerate de stakeholderii implicati in demersul de raportare Lidl, se numara: Produse de calitate si siguranta produselor, Conformitate, Risipa alimentara si Dezvoltarea locala.
Principalele rezultate ale celui de-al doilea raport de sustenabilitate Lidl Romania sunt:
Resurse si Agricultura
Lidl a eliminat din sortimentul sau si din retetele articolelor achizitionate de la furnizorii romani ouale care provin de la gaini crescute in baterii.
Lantul de aprovizionare si procesare
Peste 80% din furnizorii de bunuri si servicii au fost din Romania.
| 568 copaci au fost salvati, gradul de poluare a fost redus cu 717.064 kg eCO2, iar cantitatea de deseuri a fost redusa cu 66.162 kg, prin parteneriatul cu CHEP, de reutilizare a paletilor.
| Cantitatea de legume si fructe romanesti achizitionate a crescut in 2018, cu 19,42%, comparativ cu anul 2017. in total, peste 90.000 de tone de fructe si legume au fost achizitionate de la peste 200 de producatori locali, certificati Global Gap.
| 71% din camioanele cu care a fost transportata marfa au fost Euro 5 si Euro 6.
| Numarul furnizorilor din Romania pentru tot sortimentul a crescut in anul 2018 cu 9,69%, de la 320 in 2017, la 351 in 2018.
Operatiuni si procese
Peste 50.000 de tone de deseuri au fost colectate selectiv in magazinele si depozitele Lidl si trimise catre centrele de reciclare in perioada de raportare.
| Obtinerea certificarii ISO 50001 pentru eficienta energetica, cel mai inalt standard international de management al energiei.
| 43,67% energie regenerabila folosita in 2018.
| Partener fondator pentru Banca pentru Alimente Bucuresti si Banca pentru Alimente Cluj.
| Peste 300 de tone de produse alimentare si nealimentare donate.
Clienti si Societate
Peste 32.000.000 lei au fost investiti in proiecte cu impact asupra mediului, educatiei si sanatatii, sustinand astfel peste 60 de organizatii non-guvernamentale.
| Numarul de produse din gama Camara Noastra a crescut cu 75% - de la 98 de produse in 2016, la 175 de produse in 2018.
Cel de-al doilea raport de sustenabilitate Lidl Romania poate fi consultat in intregime, aici.
Te-ar putea interesa și:
Viggo Gold Signature Jacket - noul etalon al luxului The Art of Tailoring
Mega Mall găzduiește lansări și evenimente speciale în luna aprilie
Promenada Craiova se pregătește de concerte și spectacole de stand-up comedy cu unii dintre cei mai îndrăgiți artiști români
Kärcher curăță Teatrul Sică Alexandrescu și Piața Sfatului din Brașov
Tur-operatorul internațional Join UP! lansează în România vacanțe de vară de la 175 de euro și zboruri directe din 10 orașe din România
PRIMA EDIȚIE A FESTIVALULUI COFFeEAST A TRANSFORMAT ROMÂNIA ÎN EPICENTRUL CULTURII CAFELEI DIN EUROPA DE EST
500.000 de euro disponibili pentru ONG-uri mici și instituții de învățământ în 2024, prin Programul Start ONG
Parteneriat SOS Satele Copiilor & Pepco România: De Paște, campania Ursuleții Faptelor Bune vine în sprijinul a peste 1.000 de copii
MASSIMO DUTTI DEZVĂLUIE NOUL CONCEPT DE MAGAZIN ÎN LOCAȚIA DIN BĂNEASA SHOPPING CITY
Cotnari lansează campania ”Crama Transparentă” și îi invită pe iubitorii de vin să exploreze tradiția și inovația în producția de vinuri de calitate
PlantExtrakt lansează VerdioGast- primul produs natural pentru digestie, cu triplă acțiune
SAMEDAY anunță intenția de preluare a companiei de curierat Sprinter din Ungaria pentru a consolida rețeaua de puncte de livrare out of home
Cotnari devine partener oficial de vin al Galei Premiilor Gopo 2024
Federația Română de Gimnastică are un nou partener: HEINNER Electrocasnice
VIRTUWELL: Prima organizație pentru stare de bine și sănătate mintală digitală din România
HOT NEWS! Wella Professionals completează gama ULTIMATE REPAIR cu cea mai inovatoare mască intens reparatoare
McDonald’s a celebrat Ziua Mondială a Cărții și a demarat un proiect special cu suportul Asociației Curtea Veche
Notorious Stories a aniversat 4 ani de la înființare într-o atmosferă plină de eleganță și rafinament
La aniversarea de 10 ani, brandul Qilive by Auchan de electrocasnice & high-tech răsplătește aprecierea clienților
Secretul părului sănătos: Tratamentele profesionale în salon
GETT’s Salons: Ultima fiță în materie de beauty. Trendul este dictat nu de modele sau vedete, ci de femeile de afaceri
Leroy Merlin: Apetitul românilor pentru energie verde este în creștere, panourile solare nepresurizate, printre cele mai căutate
DIVA SĂRBĂTOREȘTE SEZONUL NUNȚILOR ÎN PRIMELE TREI WEEKENDURI DIN LUNA MAI
The Body Shop te invită să adopți un copac
Pentru toți cei care nu se mulțumesc cu o singură opțiune, Coca-Cola lansează două noi variante răcoritoare: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
KIKO MILANO SĂRBĂTOREȘTE DESCHIDEREA PRIMULUI MAGAZIN ÎN PARKLAKE SHOPPING CENTER!
FRF și ING Bank România anunță un parteneriat prin intermediul căruia competiția Cupa ISF devine Cupa ING
PUMA PALERMO LANSEAZĂ O NOUĂ COLECȚIE
NOUA COLECȚIE PRIMARK X PAULA ECHEVARRIA - ROCHII MUST-HAVE PENTRU ZILELE DE VARĂ
3, 2, 1… start! Pregătește-ți pielea pentru vară!
| | | |