Comunicat de presa

„Suntem convinsi ca in urmatoarea perioada vom vedea si alte companii care vor alege sa ambaleze produse realizate local in ambalajele certificate FSC, cu atat mai mult cu cat politica noastra globala este sa ne asumam integral acest cost suplimentar al ambalajului certificat FSC (un ambalaj premium), fara a-l transfera clientilor nostri. In plus, acest tip de ambalaje ofera beneficii de necontestat marcilor care il folosesc si demonstreaza angajament pe termen lung fata de politicile de responsabilitate sociala; el devine un diferentiator pozitiv al produsului la raft, motivand consumatorii sa il aleaga in schimbul unui produs concurent in ambalaj necertificat”,declara Cristina Dumitru, Communications Manager Tetra Pak South Eastern Europe.

„Ne bucuram sa fim primii parteneri ai Tetra Pak in Romania care au ales ambalajul certificat FSC pentru Activia, cel mai vandut iaurt din Romania. Aceasta decizie a fost un pas firesc, in acord cu politica noastra de responsabilitate sociala si de protectie a mediului, deoarece promovam atat alimentatia echilibrata, cat si comportamentul responsabil fata de mediu. Ne bucuram sa oferim acum consumatorilor Activia de baut in ambalaj certificat FSC, dandu-le posibilitatea de a beneficia, in acelasi timp, de un produs de calitate si de a contribui activ la protejarea padurilor”, declara Cristina Popescu, Corporate Communications Manager, Danone South Eastern Europe Danone.

Din studiul de opinie comandat de Tetra Pak despre FSC (Forest Stewardship Council®) si ambalajele de lapte, lactate si suc cu certificare FSC (mai 2013) a reiesit ca 1 din 2 consumatori romani ar alege ambalajele de carton provenind din paduri administrate responsabil (certificate FSC). Tetra Pak si Danone vin astfel in intampinarea consumatorilor responsabili, oferindu-le acum iaurtul de baut Activia in ambalaj de carton provenind din paduri certificate FSC.

„Din 2001 plantam copaci si nu numai. Cum ne place noua, la Tasuleasa Social, sa spunem, plantam idei, plantam seminte pentru un viitor mai bun si mai responsabil. Prin proiectele noastre de educatie ecologica vrem sa schimbam mentalitati si sa le aratam celor din jur ca putem si ca trebuie, cu totii, sa facem o diferenta. Ma bucur sa vad ca pe masura ce trece timpul suntem din ce in ce mai multi pe acest drum, persoane fizice si companii. Ma bucur sa vad ca a crescut si in Romania interesul companiilor pentru paduri si modalitatile prin care isi reduc amprenta de mediu si protejeaza resursele naturale. Noi credem ca fiecare dintre noi poate contribui la schimbare, indiferent de varsta, statut social sau indiferent de localitatea unde traieste. Grija fata de mediu are mai multe aspecte si poate incepe cu plantarea unui copac, curatenie in parc, colectare selectiva sau alegerea unor ambalaje prietenoase cu mediul”, declara Alin Uhlmann-Useriu, Presedintele Asociatiei Tasuleasa Social.

„Imi face placere sa fiu implicata in acest proiect, deoarece consider ca reinnodarea relatiei cu natura poate contribui la regasirea unui echilibru de care avem atat de mare nevoie pentru a avea acea stare de bine la care aspiram. In vartejul vietii contemporane, suntem cu totii prinsi in problemele de zi cu zi, astfel incat reintoarcerea la bucuriile simple, la ceea ce este autentic, ne ajuta foarte mult si ne ofera o alta perspectiva asupra vietii, o perspectiva detasata de angoasele cotidiene si de presiunile zilnice. Este important sa iubim natura, s-o respectam, s-o protejam, caci astfel ne respectam si ne protejam pe noi insine. Este nevoie de pasi mici si siguri pentru a restabili echilibrul cu natura si a descoperi surse de fericire poate deja uitate; iar alegerea unui ambalaj prietenos cu mediul, precum cel certficat FSC este unul din acesti posibili pasi”, spune Bogdana Bursuc, psiholog clinician Mind Institute.

Eforturile Tetra Pak de promovare a beneficiilor ambalajelor certificate FSC si a deciziei responsabile de consum fac parte din strategia globala de comunicare despre mediu si resurse regenerabile. Strategia 2020 adoptata de companie la nivel global, in 2011, include trei piloni principali: reciclarea, dezvoltarea de produse sustenabile (inclusiv certificarea FSC) si reducerea amprentei de carbon. Cresterea nivelului de cunoastere despre FSC si a preferintei catre ambalajele certificate FSC sunt parte din pilonul Dezvoltarea de produse sustenabile, adica ambalaje din resurse 100% regenerabile pana in 2020.Tetra Top, ambalajul iaurtului de baut Activia, devine astfel primul ambalaj al companiei Tetra Pak cu certificare FSC ales de un producator de alimente din Romania.